Senaste nytt

Thai Airways business class inrikes Thailand, värt pengarna?

090034208

Medlem
Hej!

Skall boka BKK-HKT med Thai men har svårt att bestämma mig om det är värt att flyga business class!
Har åkt samma sträcka 2 gånger tidigare i economy. Är det någon här som åkt i C, isåfall vad tyckte ni om service, mat, inrikes lounge etc....
Dom tider jag skall åka visar en 747 ner och 777 upp.
ca 150 euro för economy(Q) och ca 240 euro för Business(J)

Tacksam för svar
 

Rustscheff

Medlem
det beror på om du har Star Gold status eller ej. Du får dubbla miles, lounge access, fast track, kortare köer till checkin, litet bättre stolar, bättre mat men ingen alkohol. Och kan ta med dig mer bagage.
 
Helt klart värt det. Vid incheckningen kan det också vara möjligt att välja First Class säten på 747:an. Lounge på BKK tror jag att det finns en guide för här på BC, om det saknas kan jag intyga att de är helt okej med hyfsat utbud av mat och dryck. Räkna också med fungerande prioritytagg på bagaget. :)
 

Roger J

Medlem
Om du får 777 är det bara att köra. På Thais 737 vetetusan, riktigt trångt för benen i Business.
Thai byter ofta plan nära inpå avgång, kan vara bra att vara förberedd på så att man inte blir besviken.
 
Jag åkte Phuket - Bangkok för ett par år sen, op-up till Business. Trevliga stolar vill jag minnas, i övrigt inget att skriva hem om. Precis som Rustscheff skriver så bjöds inga starkvaror.
 
Toppen