Senaste nytt

Bästa Thai Airways loungen i Bangkok?

Daniel P

Medlem
Det ser ut som det finns en rad Thai Airways lounger i Bangkok. Vilken är bäst? Är det någon skillnad på loungerna?

Några andra tips för en bra lounge upplevelse? Flyger med Thai till Köpenhamn.
 

Dr. Miles

Expert
Jag rekommenderar loungen som ligger närmast till din gate.
Det är inte så stor skillnad mellan THAI loungerna (för Business class).
 
Daniel, flighterna till Skandinavien går nästan alltid från concourse C. Ta dig dit och precis vid början av gateområdet på C finns två mindre Thai business lounger. Dessa är mkt bra och väldigt nära din gate till Köpenhamn. Undvik den första stora loungen som du stöter på direkt efter du passerat business class check-in och security, den är nästan alltid full med passagerare. Johan
 

Roger J

Medlem
Om du ska använda den stora loungen och inte reser med Thai kan det hända att de hänvisar till någon av de mindre loungerna, till exemepl i pir C. Om du reser i Economy och vill ha lounge access med Star Guld-kort är det specifikt anslaget vid den stora loungen att man hänvisar till någon av de mindre loungerna ute i pirerna.
Matutbudet är hur som helst exakt detsamma. Duschar finns dessutom enbart i pir-loungerna. Ibland är det kö till duscharna, eftersom pir-loungerna ligger så nära varandra kan det vara värt att fråga i receptionen m de kan ringa systerloungen och kolla kön där.
 

Vaniljvodka

Medlem
Två frågor:

1. Nån som vet vilken pir TK använder i Bangkok?
2. Vilken av Eva Air, Singapore Silverkris eller någon av Thai-loungerna skulle du välja om du förmodligen bara hinner med en? Prio ett: Ej toktrångt och bra utbud av mat om man vill äta en sen frukost som inte bara består av mackor. Mitt flyg går 11.10 en måndag.

Edit: Sambon är Star Gold och vi flyger i C.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Skulle ta main lounge bredvid FCL. Efter kl 9 är det ok plats i alla lounger när morgonflygen avgått.

Concourse kan ändras på TK så kvittar vad vi säger här.

Om du vill ha bra mat så skippa loungen och gå till en riktig restaurang.
 

Vaniljvodka

Medlem
Skulle ta main lounge bredvid FCL. Efter kl 9 är det ok plats i alla lounger när morgonflygen avgått.

Concourse kan ändras på TK så kvittar vad vi säger här.

Om du vill ha bra mat så skippa loungen och gå till en riktig restaurang.

Gissar att du menar Thai's Main Lounge då eller?

Hmm. Nu är jag ju ingen van loungebesökare och har bara testat SAS på ARN och EWR, AA i MIA och BA Galleries Club på LHR, men jag fick för mig att maten i lounger i ffa Asien var på en helt annan nivå. I alla fall efter att ha sett en massa bilder på kanapeér, spännande smårätter fint upplagda etc.
 

A380*G

Medlem
Gissar att du menar Thai's Main Lounge då eller?

Hmm. Nu är jag ju ingen van loungebesökare och har bara testat SAS på ARN och EWR, AA i MIA och BA Galleries Club på LHR, men jag fick för mig att maten i lounger i ffa Asien var på en helt annan nivå. I alla fall efter att ha sett en massa bilder på kanapeér, spännande smårätter fint upplagda etc.

Ja med Thais lounge, det är den enda *A carrier som har fler än en lounge där vad jag vet.
Maten duger om man bara ska ha något litet, men förvänta dig ingen buffet som är i närheten av en hotellfrukost.
 

gustavh

Medlem
Flyger till Bangkok med Thai Airways och sen vidare med Thai Airways till Hat Yai. Tror ni det kommer vara några problem att komma in i deras lounge med mitt A3 Guld om jag har SAS EB (Silver) registrerat i bokningen?

Har 4 timmar på flygplatsen så vill inte gärna chansa på att inte få lounge access. Alternativet är att lägga in A3 kortet på sista flygningen (men vill så klart helst lägga poängen på EB .. :) )
 
Toppen