Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Tack så mkt, fick tyvärr:


Vi kan inte avboka din resa online just nu. Vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på 0770 727 727 eller din resebyrå.
Svarar mig själv, kom fram och fick den avbokad, fick ingen bekräftelse men den är borta från mina bokningar. Ngn som gjort det nyligen som vet när poängen kommer in? (Vill ha för att boka annan resa)
 

BjL

Ny medlem
Svarar mig själv, kom fram och fick den avbokad, fick ingen bekräftelse men den är borta från mina bokningar. Ngn som gjort det nyligen som vet när poängen kommer in? (Vill ha för att boka annan resa)

När jag avbokade i början av pandemin så kom poängen tillbaka in på kontot mer eller mindre direkt.
 

johannesa

Medlem
Jag har endast flygstolar bokade på ett SAS-flyg via Apollo till Santorini (för vidare resa till Paros) nu på lördag. Känns ju mycket osannolikt att Apollo kommer hinna styra upp det i tid med tanke på att de inte verkar flugit ner några nya gäster till Grekland den här veckan enligt informationen på deras hemsida och att de passagerare som skulle flugit hem i måndags nu verkar få flyga hem imorgon.

För att inte förlora Airbnb, hyrbil och en vecka med vänner därnere bokade jag nu ikväll ett backup-flyg med Pegasus via Istanbul till Aten och så får vi ta en färja därifrån till Paros. Bokade comfort flex som ska vara avbokningsbart.
Jag har än så länge bara bokat en enkel ner till Grekland, tänker att hemresan kan jag lösa om det behövs. Om flyget ner ställs in, vilket ju verkar alltmer troligt, tänker jag att jag får försöka få igen så mycket som möjligt via reseförsäkringen (Amex platinum). Känns ändå som en rimlig lösning för att försäkra oss (ta i trä) om att vi kommer iväg.
 

Borje L

Medlem
Svarar mig själv, kom fram och fick den avbokad, fick ingen bekräftelse men den är borta från mina bokningar. Ngn som gjort det nyligen som vet när poängen kommer in? (Vill ha för att boka annan resa)
Poängen brukar komma direkt om man bokar av online men jag ringde nyligen in på en bokning precis som du. Det var precis runt 17 och de som hade hand om poäng skulle precis gå hem. Han som bokade av sa att poängen skulle skickas tillbaka manuellt av en annan avdelning. Nästa dag var poängen där. Så vänta tills imorgon och se om de kommer.
 

Filip

Medlem
Bokar SAS enbart om inställda flyg till annat bolag eller har någon även lyckats med ombokning med status "Sannolikt inställt om strejken forsätter"?
 
Det svåra är ju att dom fortfarande knappt (bara ett fåtal inrikes) ställt in något på fredag varken från got eller Arlanda så svårt veta hur man ska förhålla sig när avgången kryper närmare och snart är mindre än 24h bort.
 
Toppen