Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Fått mail om tidtabellsändring på endast 10 minuter på turkish. Både TK och SAS har skickat mail och på SAS mail är det den vanliga texten med hör av dig inom 15 dagar annars anses jag ha accepterat.
Nu till frågan: kan jag boka av och få tillbaka star A avgiften och om utan kostnad med så liten ändring? Vill gärna passa på att byta dagar helt.
 
Fått mail om tidtabellsändring på endast 10 minuter på turkish. Både TK och SAS har skickat mail och på SAS mail är det den vanliga texten med hör av dig inom 15 dagar annars anses jag ha accepterat.
Nu till frågan: kan jag boka av och få tillbaka star A avgiften och om utan kostnad med så liten ändring? Vill gärna passa på att byta dagar helt.
Japp, inga problem.
 

Mikeswe

Medlem
Har en fråga rörande 2-4-1 bokning. Min fru befinner sig f.n. i Mexiko på resa (GOT-WAW-IST-MEX-IST-WAW-GOT) och har hemresan till Sverige kvar på bokningen (MEX-IST-WAW-GOT)


Först kom ett mail igår ifrån LOT att WAW-GOT avbokats p.g.a. schedule change (16 dagar före avresa).

Idag kom ett mail ifrån SAS att man letat efter resor men inte hittat något alternativ.

Vad gör man i detta fall ? Kan både LOT eller SAS ta på sig att omboka resan, eller är det endast 2-4-1 bokningen man skall kontakta ?
 

Matore

Medlem
Fått mail om tidtabellsändring på endast 10 minuter på turkish. Både TK och SAS har skickat mail och på SAS mail är det den vanliga texten med hör av dig inom 15 dagar annars anses jag ha accepterat.
Nu till frågan: kan jag boka av och få tillbaka star A avgiften och om utan kostnad med så liten ändring? Vill gärna passa på att byta dagar helt.
Citerar mig själv här med en fråga. Bokade av och inga problem på tel med att få tillbaka voucher, få förlängda poäng etc. 157500 poäng skulle komma tillbaka varav 48.000 poäng hade förfallit och då blev förlängda ett år. Det står nu korrekt +157.500 på kontoaktivitet MEN totalsaldot har bara ökat med de ICKE-utgångna poängen. Agenten sa först att det kunde dröja några dagar med att få tillbaka de förlängda poängen men eftersom det står att hela poängsummar är återförd så blir jag lite nervös...Nån som känner igen detta?
 

MLG55

Medlem
Citerar mig själv här med en fråga. Bokade av och inga problem på tel med att få tillbaka voucher, få förlängda poäng etc. 157500 poäng skulle komma tillbaka varav 48.000 poäng hade förfallit och då blev förlängda ett år. Det står nu korrekt +157.500 på kontoaktivitet MEN totalsaldot har bara ökat med de ICKE-utgångna poängen. Agenten sa först att det kunde dröja några dagar med att få tillbaka de förlängda poängen men eftersom det står att hela poängsummar är återförd så blir jag lite nervös...Nån som känner igen detta?
Varför skulle du få tillbaka poäng? Utgångna poäng förlängs väl bara ifall nåt leg är cancellerat och inte vid tidtabelländring.
Bokade du en ny resa samtidigt i samtalet med agenten?
Har du läst sidan 1 i denna tråden?
 

Matore

Medlem
Varför skulle du få tillbaka poäng? Utgångna poäng förlängs väl bara ifall nåt leg är cancellerat och inte vid tidtabelländring.
Bokade du en ny resa samtidigt i samtalet med agenten?
Har du läst sidan 1 i denna tråden?
Det var agenten som sa och dubbelkollade. Spelar väl ingen roll vad ändringen är, man erbjuds att boka av och poängen skulle förlängas ett år.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gizmo79

Medlem
Normalt kan man bara applicera voucher på en bokning som görs när vouchern var intjänad, går normalt inte applicera i efterhand.
Kan ju vara smart att dela upp resan i två bokningar också så när ni har andra vouchern är det bara den personen som påverkas, men det är väldigt hög risk att den resan måste avbokas först och sen ny bokning där voucher appliceras.

Tänkte bara nämna att vi idag bokade vår hemresa och lade utan problem till en voucher som var intjänad efter att ursprungsbokningen var gjord. Hade även tidigare ringt in två ggr och fått bekräftat att det skulle fungera så kanske den regeln är ändrad…
 

fcx

Medlem
En liten heads-up för något som jag och en vän med varsin bokning råkade ut för.

Jag hade en resa bokad sedan tidigare med en voucher som nu har gått ut. Ett av segmenten blev inställt, och jag ringer SAS för att boka om. Utan att säga något så drog de dock en ny voucher för ombokningen, vilket tog ett bra tag att upptäcka. Vid kontakt med SAS så erkände de snabbt sitt misstag och rättade till det, men hade jag inte märkt det själv så hade vouchern aldrig kommit tillbaka.
 

Mr Basic

Medlem
En liten heads-up för något som jag och en vän med varsin bokning råkade ut för.

Jag hade en resa bokad sedan tidigare med en voucher som nu har gått ut. Ett av segmenten blev inställt, och jag ringer SAS för att boka om. Utan att säga något så drog de dock en ny voucher för ombokningen, vilket tog ett bra tag att upptäcka. Vid kontakt med SAS så erkände de snabbt sitt misstag och rättade till det, men hade jag inte märkt det själv så hade vouchern aldrig kommit tillbaka.
Har hänt mig också med skillnaden att SAS vägrade erkänna sitt misstag. Blev hårda ord och enda ggn jag lyckats få med en supervisor i samtalet. Fick ursäkt och kompenserades rejält utan att jag ens nämnde det (samt att rätt voucher drogs).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen