Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

aikelo

Medlem
Måste erkänna att jag, trots att jag läst på både Tile och Samsung, inte fattar vitsen med dessa. Går de inte på blåtand vilket betyder att man måste vara rätt nära bagaget för att kunna tracka? Knappt så den lär blippa när man sitter på samma flyg som bagaget.
Har aldrig varit problem med att tracka min Samsung tag. Räcker med att någon med en Samsung telefon är inom 10 m för att position ska uppdateras. Är väl mer troligt utomlands att de på bagagehanteringen har en Samsung än en iPhone
 

ekf

Medlem
Måste erkänna att jag, trots att jag läst på både Tile och Samsung, inte fattar vitsen med dessa. Går de inte på blåtand vilket betyder att man måste vara rätt nära bagaget för att kunna tracka? Knappt så den lär blippa när man sitter på samma flyg som bagaget.
De fungerar som med en Airtag, dvs att massor med enheter rapporterar in när de ser en tagg. ”Problemet” med Tile är att det bara är telefoner som har deras app installerad som bidrar till lokaliseringarna (till skillnad från Airtag där alla Appleenheter deltar)
 

Brandten

Medlem
De fungerar som med en Airtag, dvs att massor med enheter rapporterar in när de ser en tagg. ”Problemet” med Tile är att det bara är telefoner som har deras app installerad som bidrar till lokaliseringarna (till skillnad från Airtag där alla Appleenheter deltar)
Ah! Väsentlig skillnad. Tack
 
Lika enkelt som bra tips!
Ska köpa hem fler. Ser att iphonebutiken.se säljer 4-pack för ~1200kr och ger 50EB/100kr. Slut på lager just nu (tack vare denna tråden? ;)), men kommer in om några veckor.
Nån annan butik som slår EB/kr-ration? :cool:
 

taxvalp

Medlem
Fick idag lite oväntad nytta av Airtag i bagaget. Som rapporterats i annan tråd tillhör jag gänget som väntat på försenat bagage sedan länge från en Europahub, London Heathrow i detta fall.

I morse kom sms om att en av de båda väskorna var ute för leverans med referensnummer till DHL vilket verkade lovande. Det gick inte att se destinationsadressen via spårningslänken men Airtag-spårningen antydde att den var på väg till en del av landet vi redan lämnat. Inte helt lätt att få tag på DHL men fick tillslut svar på ett mejl och de har meddelat chauffören att åka hem med väskan igen och förhoppningsvis skicka till rätt adress… Tack, Airtag!
 
Nej, det är Appleprodukter. Bara lägg i så fungerar det som tänkt. Tänk på alla anti-stalkingfunktioner bara. Min sambo tog en med sig när hon åkte på tjänsteresa för hon ville att jag skulle hjälpa henne ha koll på bagaget (och för säkerhetsskäl eftersom hon reste till ett mycket farligt land). Pipandet höll på att driva henne till vansinne, hon sa att det lät som en syrsa konstant.
Det här har jag aldrig tänkt på. Om ens sambo (eller nån annan kompis) vill låna min airtag, då behöver man alltså resetta och koppla om dom till hennes icloud eller? är det smidigt att göra?
 

ekf

Medlem
Det här har jag aldrig tänkt på. Om ens sambo (eller nån annan kompis) vill låna min airtag, då behöver man alltså resetta och koppla om dom till hennes icloud eller? är det smidigt att göra?
Antingen det eller bryta upp den och ta ut högtalarmagneten, men man kommer fortfarande att få stalkningnotiserna (som amn visserliger kan stänga av). Men bäst är väl om de kan kolla upp sin väska själva?
 
Antingen det eller bryta upp den och ta ut högtalarmagneten, men man kommer fortfarande att få stalkningnotiserna (som amn visserliger kan stänga av). Men bäst är väl om de kan kolla upp sin väska själva?
Antar att den som lånar airtagen inte kan använda/följa airtagen då va? Den är ju "kopplad" till mig och mitt icloud
 
Toppen