Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

GOTBound

Medlem
Jag har en resa bokad i december där utresan är GOT-ZRH-MLA.
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 11:00
LX1790 ZHR-MLA avgång 12:20

Idag såg jag att det var ändrat, jag har inte fått något meddelande öht. om någon ändring:
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 17:50
LX1790 ZHR-MLA avgång 17:10
Vilket inte är teoretiskt genomförbart, att ringa SAS nu för att prata om ändring känns fel map. pågående strejk och detta är mer ett i-landsproblem jmfrt. med de som strandats ute i världen just nu.

Finns det något annat sätt utan att ringa till SAS för att lösa detta. ändrar jag online antar jag att det kostar ny Star Alliance avgift?
 

JacobGBG

Medlem
Jag har en resa bokad i december där utresan är GOT-ZRH-MLA.
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 11:00
LX1790 ZHR-MLA avgång 12:20

Idag såg jag att det var ändrat, jag har inte fått något meddelande öht. om någon ändring:
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 17:50
LX1790 ZHR-MLA avgång 17:10
Vilket inte är teoretiskt genomförbart, att ringa SAS nu för att prata om ändring känns fel map. pågående strejk och detta är mer ett i-landsproblem jmfrt. med de som strandats ute i världen just nu.

Finns det något annat sätt utan att ringa till SAS för att lösa detta. ändrar jag online antar jag att det kostar ny Star Alliance avgift?

Har du is i magen och reser endast med MrsGOTBound så är det väl en tanke att låtsas som det regnar så får Swiss lösa det hela för dig antingen när dom upptäcker det på GOT eller står inför fullbordat faktum på ZRH.
 
Jag har en resa bokad i december där utresan är GOT-ZRH-MLA.
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 11:00
LX1790 ZHR-MLA avgång 12:20

Idag såg jag att det var ändrat, jag har inte fått något meddelande öht. om någon ändring:
LX1227 GOT-ZHR ankomst ZHR 17:50
LX1790 ZHR-MLA avgång 17:10
Vilket inte är teoretiskt genomförbart, att ringa SAS nu för att prata om ändring känns fel map. pågående strejk och detta är mer ett i-landsproblem jmfrt. med de som strandats ute i världen just nu.

Finns det något annat sätt utan att ringa till SAS för att lösa detta. ändrar jag online antar jag att det kostar ny Star Alliance avgift?

Känns som det kan ändras mer än en gång till innan resan….;)
Jag hade nog väntat ett tag till och sett vad som händer!
 

Matore

Medlem
Vilken flygplats hade ni föredragit att byta på och varför? LHR FRA eller CDG. Ska boka SAS plus från ARN och sen Ethiopian i business från någon av dessa
 

daniel_se

Medlem
Jag skulle vilja flyga en businessresa för två till storstad Asien typ HKG, HND, PVG, PEK (helst direkt från ARN) max en vecka med avresa tidigast 13 juni 2023. Jag har ca 150k EB-poäng och ett par 2-4-1 liggandes. Är det sitta på AC Reward Space Searcher och awardhacks och hoppas på att någonting kommer ut som gäller, eller har ni andra tips? Finns det något hopp för mig?
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Jag skulle vilja flyga en businessresa för två till Asien (helst direkt från ARN) max en vecka med avresa tidigast 13 juni 2023. Jag har ca 150k EB-poäng och ett par 2-4-1 liggandes. Är det sitta på AC Reward Space Searcher och awardhacks och hoppas på att någonting kommer ut som gäller, eller har ni andra tips? Finns det något hopp för mig?
Blir ekonomi för dig då om du inte hittar något till Indien regionen vill säga.
Sydostasien, vilket jag tar för givet att du syftar på kostar 165k för två pers med voucher.
 

FilipJ

Medlem
Sorry, förtydligade frågan. Jag menade storstäder, typ Tokyo, Peking, HongKong, Shanghai, eller liknande.
Samma svar gäller för de destinationerna. Poängpris är 165k i business till de destinationerna med Star Alliance. Med SAS kommer du högst sannolikt inte hitta awards till kina, ditt hopp är Tokyo i sådana fall. Men SAS awards dit är hårdvaluta. Dessa biljetter släpps tidigast 330 dagar före avgång.
 
Toppen