Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

intuition

Medlem
Med tanke på att de flesta förstå-sig-påare här brukar säga att alla kundtjänster är helt inkompetenta känns det lite underligt att det är just ett samtal till kundtjänst som leder till ett ändrat intjäningsreglemente.

Jag tror mer att det handlar om att det alltid finns ett par personer som bokstavligt talat kör sk*ten ur systemet och har så många och stora transaktioner till Revolut att det till sist syns i någons analysverktyg.
 

A87

Medlem
Just med SEB Kort så vet jag via inside info att det finns kortinnehavare som troligtvis har Amex men toppar upp revolut och som därefter betalar sina amex-räkningar via revolut. En del har dessutom åkt dit för poängmissbruk vad jag hört av en vän. Det tog närmare 1 år att besluta att exkl just penningöverföringstjänster på poäng
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Jag tror mer att det handlar om att det alltid finns ett par personer som bokstavligt talat kör sk*ten ur systemet och har så många och stora transaktioner till Revolut att det till sist syns i någons analysverktyg.

Hehe, kan vara så! Vi har ju hört att SEB Kort tröttnat på dom som gått all in redan tidigare. Men visst, måste dom ta tag och gripa in manuellt för många gånger per år pga exakt samma orsak så är det väl till slut någon som tröttnar och stänger ner.

Hur som helst alltid bäst att inte ringa och fråga om dylikt -- för säkerhets skull :)
 

M.K

Medlem
@Tonton Nu kommer förändringen hos Revolut själva.

Efter nyheten om numera poänglösa SEB top ups från 1. juli stoppas snart alla kreditkort helt till Revolut från 8. juli.

https://assets.revolut.com/legal/terms/FID/April_2022/Revolut Bank UAB - FID - 8 July 2022 ENG.pdf

916EB068-F7DC-4C48-A6F4-AF93E192C1BE.jpeg
 
Last edited:

intuition

Medlem
@Tonton Nu kommer förändringen hos Revolut själva.

Efter nyheten om numera poänglösa SEB top ups från 1. juli stoppas snart alla kreditkort helt till Revolut från 8. juli.

https://assets.revolut.com/legal/terms/FID/April_2022/Revolut Bank UAB - FID - 8 July 2022 ENG.pdf

Visa bifogad bild 130820
Det måste vara en av de "killer-features" som de lovat vi skulle få efter flytten till Revolut bank...


Men även om man bortser från de behov som användare här har - vad är det för behov som Revolut anser sig fylla? Vad är deras raison-d'etre?
Man ska alltså i förväg fylla på med pengar som man annars har i sin vanliga bank el motsv, för att sedan kunna betala med ett annat debit-kort. Det är ju bara sjukt krångligt, vem vill göra så? Det går inte heller att betala räkningar längre. Deras "swish-funktion" är säkert OK i länder som inte har swish el. motsv. direkt i sin vanliga bank, men i Sverige är den bara dålig och omständig.

Den enda användningen jag ser är för den som har inkommande betalningar i olika valutor och vill samla pengarna , eller som vill direkt-betala till andra internationella användare av Revolut. Men det kan inte bli en speciellt stor kundgrupp.
 

M.K

Medlem
8C34DD31-5E86-488B-B75D-7E585FF374F8.jpeg


@intuition Jag har fortsatt följande anledningar till att behålla mitt månadsbetalda Premium.

1. Internationella överföringar utan avgifter.
2. ATM uttag/spend utan f/x eller andra avgifter utomlands.
3. Revolut swish till andra användare. Jag slipper iaf en del av alla hotfulla KYC från gammelbanken med dem.
4. Cashback, t ex 6% just nu hos Apotek Hjärtat.
5. Junior, fungerar väldigt bra faktiskt.

Jag håller dock med Dig om att produkten försämrats och att det egentligen inte är värt det längre för de allra flesta.
 

Doctor-X

Medlem
Det måste vara en av de "killer-features" som de lovat vi skulle få efter flytten till Revolut bank...


Men även om man bortser från de behov som användare här har - vad är det för behov som Revolut anser sig fylla? Vad är deras raison-d'etre?
Man ska alltså i förväg fylla på med pengar som man annars har i sin vanliga bank el motsv, för att sedan kunna betala med ett annat debit-kort. Det är ju bara sjukt krångligt, vem vill göra så? Det går inte heller att betala räkningar längre. Deras "swish-funktion" är säkert OK i länder som inte har swish el. motsv. direkt i sin vanliga bank, men i Sverige är den bara dålig och omständig.

Den enda användningen jag ser är för den som har inkommande betalningar i olika valutor och vill samla pengarna , eller som vill direkt-betala till andra internationella användare av Revolut. Men det kan inte bli en speciellt stor kundgrupp.

Håller helt med!

Det som är bra och som gör att jag kommer fortsätta ha kvar mitt kort är:
- Gratis valutaväxling i appen
- Gratis kontantuttag utomlands
- Gratis virtuella kort
 
Toppen