Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Cahoots

Medlem
Vi fick checka in väskorna strax efter kl 16 idag inför avresa imorgon (SWISS kl 06.45). Vi höll på att fastna hos vakterna som först inte ville lyssna på annat än tid för avresa, men de släppte in oss. Incheckning av väskorna gick smidigt på ca 20 min.
 

Taggen

Medlem
Rapportera gärna hur det gick. Vi har också FT och planet går kl 06 på måndag. Vete sjutton hur tidigt man ska se till att vara där då.
Inga problem, tog en kort promenad till T4 och ingen kö i FT som gick in i vanliga kön när man kommit upp för trappan. Var igenom på ett par minuter.
 

Taggen

Medlem
Tydligen strul med överlastad bagagehantering i dag också. Bl.a. stängde de check-in i 10 min. Vi packade handbagaget planerat för försenat baggage.
 

Linmet

Medlem
På plats 6:50 vid sky city. Var igenom security 7:20. Då hade vi ändå en ganska lång komplicerat checkin med en trevlig sas-trainee.

använde sas diskarna vid 71+ för lufthansa.

noll köer security. Trevlig noggrann personal.
Noll köer checkin

mkt folk innanför men ändå behagligt.

5/5 stjärnor till swedavia.
 

RobHK

Medlem
Om man har tung väska 23kg+ accepterat SAS bagage drop maskinen väskan då? Fick problem med detta i Amsterdam då maskinen ville ha en heavy luggage tag på min väska så var tvungen att gå till den vanliga check-in desken.
 

fcx

Medlem
Om man har tung väska 23kg+ accepterat SAS bagage drop maskinen väskan då? Fick problem med detta i Amsterdam då maskinen ville ha en heavy luggage tag på min väska så var tvungen att gå till den vanliga check-in desken.
Nej. Maskinerna vägrar redan vid 20 kg, men det ska finnas en SAS-anställd "på golvet" som då går till maskinen och sätter på lappen och kör in väskan ändå. Man behöver inte gå till disken. Åtminstone var det så före corona.
 

pedantic

Medlem
En till datapunkt för måndag den 4/7 kl 11:30.

Kontroll för 3 timmarsregeln för att komma in till terminalen redan där taxi släpper av.

Väl inne på terminal 5 var det rejäla köer till Thai Airs flygning till Bangkok kl 14:15.

När vi väl kom förbi folkmassan var det ingen kö till SAS incheckningsmaskinerna (precis efter fisk 58) eller bagagedroppen, från att vi kom in till att vi lämnat bagaget tog det bara 7 minuter. :D

Fast Track vid 5F var däremot rätt långsamt, bara 4 sällskap innan oss men flera extra kontroller av vätska gjorde att det tog strax över 15 minuter innan vi kom igenom.
 
Toppen