Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jannes

Medlem
Har felrapporterats flera gånger senaste tiden. Verkar fungera men ger ett konstigt felmeddelande när det saknas platser. Och söker man biljetter i sommar där det är ont om biljetter får man ofta felmeddelanden. För att söka på multipla datum och slippa konstiga felmeddelanden kan man använda mitt mycket oborstade verktyg Star alliance award search - Travel hacks
Oborstat kanske, men stort tack ändå!
Jag gick in för att mest göra en test-sökning på skoj, men dra på trissor så fanns det en resa som passar våra datum! Blir business till USA nästa sommar med Austrian/LH. Första EB Award resan, och en 2-4-1 bokning därtill. Tack!
 
Ringde in igår för att boka till Asien i höst.
-50minuter i kö.
-Fick pratat med en tjej som hittade ditresan utan problem. Blev något fel så blev antingen frånkopplad eller så lade hon på.
-2min senare blev jag kopplad till en äldre stockholmsdam som va dryg och försökte vara rolig från och till.
-Hon sa väldigt snabbt, -"nää jag hittar ingenting" -*det du ser, ser inte jag alls och så är det väldigt ofta.*
Jag: Jo men din kollega hittade ditresan utan problem ben för ben.
"Jaha, så får man inte göra egentligen. Det tar alldeles för mycket tid och energi, men jag kan försöka igen."
- Efter 5-10min så sa jag att jag gör ett nytt försök en annan dag.

Agenten sa väldigt konstiga saker under lite väntetider, så som att "vem fan åker ekonomi nu för tiden" , "Du verkar ha koll på alla flygplatskoder, du kanske skulle bli agent? Man tjänar fan inte dåligt i alla fall"

Ska göra ett nytt försök imorgon och se om jag kommer till någon mer rimlig person =)
 

Tronen

Ny medlem
Någon som vet om SAS har callback funktion när man ringer ang. Eurobonus award resor, samt vad man skall trycka på i så fall? Jag har frågat en agent som påstod att det skall finnas en sådan funktion, men jag själv har aldrig fått någon förfrågan när jag ringt dem.
 

Big Birger

Medlem
Jag upplever att det fanns ibland förut, men nu var det länge sedan jag fick den möjligheten. Superbra funktion för att slippa få psykbryt av den där låten i timmar…

Finns inget sätt att välja det som jag känner till.
 

Daniel22

Ny medlem
Någon som vet om SAS har callback funktion när man ringer ang. Eurobonus award resor, samt vad man skall trycka på i så fall? Jag har frågat en agent som påstod att det skall finnas en sådan funktion, men jag själv har aldrig fått någon förfrågan när jag ringt dem.

Det är ganska vanligt i kundcentermiljö att man tar bort callback funktionen när det är hög belastning. Vänta inte på att den kommer tillbaka med tanke på hur det ser ut just nu när man ringer SAS
 

flonken

Medlem
Jag ringde in och ändrade en bokning för två dagar sen, kundtjänst skulle ringa tillbaks för att meddela det nya poängpriset och skatten/avgifter.
Jag missade det samtalet och fick ett sms där priset stod, samt att jag skulle ringa tillbaks snarast och betala.
Ringde tillbaks igår morse och uppgav mitt kortnummer osv, nu skulle mitt ärende läggas på kö och troligen biljetteras idag.

Är detta sätt det normala sättet nu?
Jag har tidigare fått vänta i luren några minuter medans skatter och avgifter räknas.
 

LSH

Medlem
Är detta sätt det normala sättet nu?
Jag har tidigare fått vänta i luren några minuter medans skatter och avgifter räknas.
Ja det är det vanligaste. Ett tips är att lämna kreditkortsuppgifter och ge tillåtelse att de drar skatter om det understiger x kr. Det kan fortfarande bli problem. Några glömmer att lägga ärendet i kö. Ibland tar det så lång tid att flygande bolag drar tillbaka den "hängande" biljetten.

Igår gjorde jag en ändring där personen kunde beräkna skatt direkt. Förmodligen är vissa utbildade i detta men de flesta inte.
 

LSH

Medlem
Någon som vet om SAS har callback funktion när man ringer ang. Eurobonus award resor, samt vad man skall trycka på i så fall? Jag har frågat en agent som påstod att det skall finnas en sådan funktion, men jag själv har aldrig fått någon förfrågan när jag ringt dem.
Jag fick den möjligheten på 077-072 77 27 (ej amex) igår, men provade inte. Möjligheten gavs efter att jag angett eurobonusnummer (EBG).
 

Tronen

Ny medlem
Det är ganska vanligt i kundcentermiljö att man tar bort callback funktionen när det är hög belastning. Vänta inte på att den kommer tillbaka med tanke på hur det ser ut just nu när man ringer SAS
Det var det jag misstänkte, men inget som nämndes av agenten, därav min förvirring. Tack!

Jag fick den möjligheten på 077-072 77 27 (ej amex) igår, men provade inte. Möjligheten gavs efter att jag angett eurobonusnummer (EBG).
Tack! Inte för att jag tror det, men det kan ju även vara så att det enbart är tillgängligt för EBG och EBD. Ska testa att ringa på detta nummer nästa gång och se om jag får möjligheten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Axxo

Medlem
Kan man avboka en person i en booking som är gjort för två på personer med FLY PREMIUM? Funderar på att boka två separata biljtter annars.
 
Toppen