Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Nu fick jag Mail från SAS att jag kan få boka om min flight om så önskas:
Dear Traveler,
SAS has received a notice of conflict from the pilots’ unions in Sweden, Norway and Denmark. Mediation is ongoing but if no other agreement is reached before 2nd July 2022, the pilots’ unions will go on strike.

SAS is taking precautionary measures to support customers whose flights may be impacted by a potential strike, and therefore offer you a rebooking option free of charge.

If you have done your booking on SAS website, app or call centers, read more here (Link: Travel and Service Updates | SAS (flysas.com))
If you have booked through a travel agent, please contact them for further assistance

We truly apologize for the inconvenience this will cause you.

Best regards, SAS

Det är fortfarande en ombokning där du flyger med SAS? Vad händer om man ombokar och strejken kvarstår? Kan dom inte erbjuda samma resa med alternativa flygbolag givet att det finns flygstolar? - Genuint nyfiken
 

Fredde18

Medlem
Jag sitter och funderar om inte den där facebook-uppdateringen, som gränsade till förtal, kanske var den avgörande punkten då allting kanske vände. Jag har ingen som helst insikt, men jag kan tänka mig att det var punkten då facket tappade all moral highground (och själva insåg det efteråt när tillräckligt många medlemmar sa det), och inte alls omöjligt att det fick bägaren att rinna över för Anko m.fl som bara skrek "F you guys, nu blir det konkurs och sen polisanmälan!".
Det var inte så att media lyckades fånga upp den? Hade ju varit smaskigt stoff…
 

TLC

Medlem
Hvis de finder en løsning tror jeg den bliver meldt ud i aften/nat. Hvis ikke, tror jeg desværre sandsynligheden for strejken stadig er stor :(
 

adhoc76

Medlem
@Big Birger Ja. Och ”gubbmejla”. Skicka otydlig epost och skylla på mottagaren om vederbörande inte förstår. Jag har försökt avstå från ”gubbgissningar” men kunde inte låta bli när jag hörde intervjun i SR med medlaren som satt på sin altan. Sorry! Ska aldrig hända igen ;)
 
Toppen