Senaste nytt

Champagnetråden

En liten vardagsdate med Mrs i värmeböljan!

Är långt ifrån lika bevandrad i Champagnevärlden som er andra men hade mycket större förväntningar på den här.
Har 2 flaskor till som kanske bör ligga några år till?

Visa bifogad bild 130672
Tråkigt att den inte föll dig i smaken - De Saint Gall är ingen favorit hos mig heller. Vilken årgång är det? Pluspoäng för Swiss-brickorna från C. Du skulle tagit med dig en Duval Leroy ut istället! :)
 

Birch

Medlem
Tråkigt att den inte föll dig i smaken - De Saint Gall är ingen favorit hos mig heller. Vilken årgång är det? Pluspoäng för Swiss-brickorna från C. Du skulle tagit med dig en Duval Leroy ut istället! :)

Det är en Grand Cru 2013, som sagt var förväntningarna högre med tanke på årgång och Grand Cru. Har även 2 st De Saint Gall Grand Cru Extra Brut, får se om de faller bättre i smaken.
Tack, frågade cc om de fick tas med och han svarade " We actually encourage you to bring them with you, so go ahead!"
Alltid bra med tips från dig, jag följer dina inlägg väl och lägger vissa flaskor på inköpslistan, många är fortfarande i de högre prisklasserna för min del än så länge ;)
 

Bengalen

Medlem
Trevligt med ett glas Piper-Heidsieck i väntan på flyget över Atlanten. Har ni vägarna förbi Dallas så rekommenderar jag ett besök på American Airlines Flagship lounge ;)

BC8FF3A5-14A0-4EDB-BDCD-EBA5A678A31D.jpeg


23D0A3AC-6A16-43A3-9B46-79C86BE69325.jpeg
 
Toppen