Senaste nytt

Boka 2 bonusplatser i Lufthansa First till USA med Miles & More-poäng?

Big Birger

Medlem
Har en drös M&M-poäng, och har inte bokat bonusresa tidigare med Lufthansa.

Skulle vilja boka en enkelresa med Lufthansa First för 2 personer till Los Angles eller Chicago med Miles & More-poäng till nästa vår/sommar. När jag söker så verkar det som att det bara finns 1 biljett tillgänglig per flight.

Är det så enkelt att de bara släpper 1 bonusbiljett till M&M i First? Någon som vet?
 

Jonas C

Medlem
Brukar gå att hitta två platser. Däremot buggar kalenderfunktionen på hemsidan om man väljer mer än en plats. Testa att söka 1 plats i kalendern och gör om sökningen för två på samma datum för att dubbelkolla tillgängligheten.
 

Vixit

Medlem
Det är lite som att söka nål i höstack. Försök kanske att leta datum där det finns 8 lediga revenue-biljetter?

Det finns 2 First awards till LAX långfredagen 7 april, till exempel, där man säljer 8 säten i booking class F. Om du däremot söker på ORD samma dag finns 6 revenue-biljetter booking class F till salu, men noll award
 

Big Birger

Medlem
Det här forumet är ovärderligt ibland. :) Tack @Jonas C och @Tonton

Nu har jag (trots webbsidans märkliga begränsningar och beteende) bokat 2 platser i Lufthansa First från Frankfurt till Los Angeles, med anslutning från Stockholm på precis det datum jag önskade i slutet av maj 2023.

Dock så är anslutningen från Stockholm med fakiren 06:05, så jag vill helst boka om den till kvällen innan. Provar att ringa "Miles and More Service Center" imorgon för att se om det går att fixa. Hade varit kul att få det lite lugnare i First Class Terminal, och minska risken för anslutnings-strul.

Noterade att jag inte kunde välja sittplatser. Lite märkligt. Eller så är det normalt?
 
Det här forumet är ovärderligt ibland. :) Tack @Jonas C och @Tonton

Nu har jag (trots webbsidans märkliga begränsningar och beteende) bokat 2 platser i Lufthansa First från Frankfurt till Los Angeles, med anslutning från Stockholm på precis det datum jag önskade i slutet av maj 2023.

Dock så är anslutningen från Stockholm med fakiren 06:05, så jag vill helst boka om den till kvällen innan. Provar att ringa "Miles and More Service Center" imorgon för att se om det går att fixa. Hade varit kul att få det lite lugnare i First Class Terminal, och minska risken för anslutnings-strul.

Noterade att jag inte kunde välja sittplatser. Lite märkligt. Eller så är det normalt?

Vad fick du betala i skatter och poäng?
 

Big Birger

Medlem
Ringde in nu på morgonen för att boka om till en anslutning kvällen innan.

Först var det upptaget. Ringde någon minut sedan och vanlig information om att samtalet sker på engelska och trycka 1 om det är OK att spela in. Efter bara någon minuts pausmusik svarar en svag och uppgiven kvinnoröst.

Jag förklarar mitt ärende, att jag vill ändra en anslutning.

Agenten: I vanliga fall är det inget problem att boka om inom 24 timmar, men just nu har vi tekniska problem så jag ser ingen tillgänglighet trots att jag vet att det finns. Har du möjlighet att ringa tillbaka lite senare?
Jag: Javisst. Vad händer om det inte går att lösa inom 24 timmar på grund av ert tekniska problem?
Agenten: Då får du betala €50 per person i ändringsavgift.
Jag: Det är lite hårt. Men det kunde varit värre. Du har i alla fall ingen eventuell strejk på halsen att hantera som SAS.
Agenten: Vår teknik strejkar.
Jag: Men tekniken är inte bortskämd och gnäller som en 4-åring som inte får köpa en fjärde Porsche.

Agenten skrattade så jag trodde att hon skulle kvävas.
 

Big Birger

Medlem
Ringde tillbaka nu.

Upptaget. Ringde om direkt, kom fram till musik-kön. Efter 20 min blev det tyst. Lade på efter 3 min.

Ringde igen. Upptaget. Ringde om direkt, kom fram till musik-kön. Blev framkopplad och så blev det tyst. Lade på efter 3 min.

Ringde igen. Direkt till musik-kön. Framkopplad efter 2 minuter till en herre som var rapp och artig. Han kunde sina saker. Vips var det fixat. Så nu är vi inbokade på Luftwaffe-kärran som går 16:50 dagen innan. Det blir perfekt.
 
Toppen