Senaste nytt

Bästa business-säten i LH 747-400

Jannes

Medlem
Så enligt rubriken, så undrar jag vad som är bästa sittplatserna i Lufthansas 747-400 i Business.
Flyget är FRA-BOS, ifall det har någon skillnad.

Överväger övervåningen p.g.a mindre och kanske lugnare och såklart lite speciellt att sitta där. Har preliminärt valt plats 81A/C.
Men är nedre plan ändå bättre? Vet att några gillar rad 1 på 747:an för man kan se framåt från fönstret.

Alla högst objektiva åsikter mottages varmt :)
 

pycko

Medlem
Ovanvåningen är trevligare, känns mer som ett privatjet. Fönsterplatser på rad 1 är dock häftigt, det känns som man verkligen sitter i förarsätet.
 

Vixit

Medlem
Så länge som 747-400 finns: utan tvekan 4D.
Det ensamma sätet i mitten finns bara på 747-400; Upper deck eller första raden finns ju även på 747-8
 

Jannes

Medlem
Så länge som 747-400 finns: utan tvekan 4D.
Det ensamma sätet i mitten finns bara på 747-400; Upper deck eller första raden finns ju även på 747-8
Du föredrar det? Eller är det bara "för att det är unikt"?
Blir dock inte aktuellt för min del då vi är två som reser.
 

Vixit

Medlem
Du föredrar det? Eller är det bara "för att det är unikt"?
Blir dock inte aktuellt för min del då vi är två som reser.
Visste inte att ni var två som reser. Jag reser mest i jobbet och eftersom jag då oftast reser ensam föredrar jag att sitta utan granne (så ”throne seat” på Swiss istället för två-sitsarna, till exempel). 4D är det enda enkelsätet på en 747-400 och dessutom en unik upplevelse.
 

Lagerman

Medlem
Övervåningen som flera sagt tidigare i tråden är ju en mysig och lite mer intim känsla. Jag tycker också servicen på övre plan brukar vara bättre och mer personlig. Har du nypt 81 A/C redan så tycker jag ni gjort ett bra val. Jag hade valt samma.

Lite OT men flög hem från HND på just platsen 81 A för några år sedan. Det blev en klassisk "all champagne flight" och när vi började gå ner för landning så kom CC med "landing champagne". Hon ville inte vaska det som fanns kvar och sa:, You seem to enjoy your champagne so much sir..... :D
Som sagt. Bra och personlig service på upper deck.
 
Toppen