Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

adhoc76

Medlem
Och tror du att dom löser det då? Kan det förlängas ytterligare?

Troligen saknar alla här insyn så det närmaste man kommer är ”gubbgissningar” av ganska låg valör, gränsande till meningslösa. Jag avstår från att ”gubbgissa” om de löser det eller ej. Förlänga? Ja det kan de göra. Det är ju bara att komma överens om det.
 

Xgi

Medlem
Om min resa blir inställd och ombokad till ett senare datum, säg några dagar - är SAS skyldiga att betala mina kostnader (inbrända hotellnätter, hyrbildagar) som inte hunnits avbokas? Vad händer om de ställer in resan utan att lyckas omboka den? Samma sak?
 

mha321

Medlem
Om min resa blir inställd och ombokad till ett senare datum, säg några dagar - är SAS skyldiga att betala mina kostnader (inbrända hotellnätter, hyrbildagar) som inte hunnits avbokas? Vad händer om de ställer in resan utan att lyckas omboka den? Samma sak?
Nej normalt sätt inte. Däremot kan förhoppningsvis reseförsäkringen hjälpa där.
 
Om min resa blir inställd och ombokad till ett senare datum, säg några dagar - är SAS skyldiga att betala mina kostnader (inbrända hotellnätter, hyrbildagar) som inte hunnits avbokas? Vad händer om de ställer in resan utan att lyckas omboka den? Samma sak?
Som har sagts tidigare så är det mer ett försäkringsärende. Om du har ett resetillägg på hemförsäkringen kan det eventuellt gå in och täcka, så ta kontakt med ditt försäkringsbolag och hör efter.
 
Toppen