Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

ulagun

Medlem
Funderar hur lojala och motiverade piloterna är om strejken inte resulterar i något poditivt för dem.
Som tex inofficiella maskningsaktioner
 

gdaily

Medlem
Känns som final avsnittet i trilogin om SAS och Piloterna. Där del ett kom 2016, del två 2019.
Jag tror också att pilotfacken binder ris åt egen rygg när de ska strejkamitt i sommaren (igen), det drabbar "vanligt folk" återigen som får sina semestrar förstörda (som om inte kö-kaoset är nog). De hoppas på sympati, men kan lätt bli tvärt om, och de styr över trafiken till SAS konkurrenter.
 

pinksson

Medlem
Det jag klurar på är.. hittills låter SAS en bara boka om om man har biljetter mellan 29/6-1/7 är det för att dom räknar med att det är löst till 1/7?

Har biljetter LAX-CPH-ARN den 4/7 och tillbaka 8/8.. nya biljetter kostar minst 10,000:- per person.. :(
 

palmen

Moderator
Det jag klurar på är.. hittills låter SAS en bara boka om om man har biljetter mellan 29/6-1/7 är det för att dom räknar med att det är löst till 1/7?
Nej, förra strejken så kunde man agera på sin bokning max 2-3 dagar innan om den ställdes in. Man ställde in flygningar 2-3 dagar bort varje dag och redan nu har de med andra ord börjat att hantera första 3 dagarna.

När en eventuell strejk tar slut vet ingen, men en gissning är att den kommer pågå 1 vecka som minst.
 

pinksson

Medlem
Nej, förra strejken så kunde man agera på sin bokning max 2-3 dagar innan om den ställdes in. Man ställde in flygningar 2-3 dagar bort varje dag och redan nu har de med andra ord börjat att hantera första 3 dagarna.

När en eventuell strejk tar slut vet ingen, men en gissning är att den kommer pågå 1 vecka som minst.
Jag förstår.. och hur funkar det om man har eurobonuspoäng? Just nu finns det ju inga nya poängresor.. fixar dom det då? Tänker om vi vill boka om till låt säga 7 juli…
 
  • Gilla
Reactions: J-R

Taxman

Medlem
Funderar också på sas erbjudande om ombokning. Jag flyger 30 juni, om flighten ställs in vid strejk, då har jag rätt till kompensation om jag väljer återbetalning? Bokat backup redan ifall det ställs in så ombokning är inte intressant.
 

pinksson

Medlem
Funderar också på.. SK932, är det vanliga SAS eller SAS Connect? Undrar om SAS kommer låta sin slot-tid på LAX missas? Kan flighten bli ”opererad ny United airlines” tex?
 

mha321

Medlem
Funderar också på.. SK932, är det vanliga SAS eller SAS Connect? Undrar om SAS kommer låta sin slot-tid på LAX missas? Kan flighten bli ”opererad ny United airlines” tex?
Alla longhaul är vanliga sas. Och nej, United kommer garanterat inte flyga en sas flight. Däremot kan du bli ombokad på en United flight såklart.
 

pinksson

Medlem
Alla longhaul är vanliga sas. Och nej, United kommer garanterat inte flyga en sas flight. Däremot kan du bli ombokad på en United flight såklart.

finns den möjligheten? Är så rädd att inte lyckas komma iväg.. kan ju inte lägga 20000:- tur o retur för två personer, är ju helt sanslöst…
 
Toppen