Senaste nytt

SAS Mastercard - Inte längre poängintjäning vid överföringar mellan privatpersoner från 2022-06-15

Big Birger

Medlem
Roade mig med att granska februari-fakturan, och längst ned stod det nu:

"Från och med den 15 juni 2022 kommer du inte längre att tjäna SAS EuroBonus Extrapoäng vid överföringar mellan privatpersoner. Se villkor för SAS EuroBonuspoäng på SAS EuroBonus Mastercard, kreditkort med EuroBonus-poäng".

Vad är det för överföringar mellan privatpersoner som de menar? Känns som att jag har missat något. Blir inte klokare av att läsa villkoren heller.
 

Erik M

Medlem
Bumpar av intresse. Nån som vet mer? Sist jag testade faktura med Betalo gick det iaf inte att få poäng, men säkerligen finns det nån här som har koll på överföring till privatperson.
 

M.K

Medlem
Jag såg i annan grupp att detta var någon swishlösning i Danmark mellan privatpersoner som nu inte kommer ge poäng. Det har antagligen gått att köra med svenska kort är min gissning.
 

Kris

Medlem
Jag såg i annan grupp att detta var någon swishlösning i Danmark mellan privatpersoner som nu inte kommer ge poäng. Det har antagligen gått att köra med svenska kort är min gissning.
Blev nyfiken och provade att lägga till mitt svenska EB MC i danska mobile pay (jfr swish). Funkade inte. Kan ju vara något annat fel förvisso. Annars är det ju ett sätt att skyffla runt kontanter om man är sugen på det.
 
Toppen