Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

mha321

Medlem
Hej, min bonusresa hem från PMI blev precis cancelled utan skäl. Lyckades via telefon boka om resan till nästa flight 1h35 senare. Är jag berättigad till ersättning via EU-direktivet ändå (sen ankomst o mat på flygplatsen mm)?
Om du blir ombokad och kommer fram mindre än 2 timmar försenad så utgår ingen kompensation.

Om det är fin ursprungsflygplats och ombokning skedde med god förvarning tror jag det är svårt att kräva mat på flygplatsen tex. Däremot pm din resa redan påbörjats (tex att du lämnar hotellet) när det skedde så bör du få det.
 

Lalaland

Medlem
Har ett case som är solklart SAS ansvar o enligt EU regler, missed connection, delay >3h.
En kompis (EBB) åkte med samma flyg, och fick refund efter några veckor...

Jag (EBG) sitter dock fast i en mailkedja med samma person på SAS customercare som inte kan erkänna att hen hade fel/ljög i sina initiala argument på mitt case...och nu har stängt caset.
Vad göra? Jag har provat claima igen->'duplicate'->closed.
 

airac

Medlem
Har ett case som är solklart SAS ansvar o enligt EU regler, missed connection, delay >3h.
En kompis (EBB) åkte med samma flyg, och fick refund efter några veckor...

Jag (EBG) sitter dock fast i en mailkedja med samma person på SAS customercare som inte kan erkänna att hen hade fel/ljög i sina initiala argument på mitt case...och nu har stängt caset.
Vad göra? Jag har provat claima igen->'duplicate'->closed.
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är enklast, tar några veckor/månader sedan följer SAS deras beslut ganska snabbt.
 

LPC123

Medlem
En fråga kring ersättning för jag lär mig aldrig. Försenat flyg hem från AMS skulle landat 19:00 men blev ombokad till senare flyg och landade 22:23 istället. Är det inte grund för ersättning även om ursprungliga planet gick och landade ännu senare? Tacksam för hjälp.
 

Mr Basic

Medlem
En fråga kring ersättning för jag lär mig aldrig. Försenat flyg hem från AMS skulle landat 19:00 men blev ombokad till senare flyg och landade 22:23 istället. Är det inte grund för ersättning även om ursprungliga planet gick och landade ännu senare? Tacksam för hjälp.
Ursäkta men jag hänger inte med, är det två flighter inblandade från AMS-XXX? :rolleyes:
 

Mr Basic

Medlem
Japp. Den första blev sen och dom viste inte om den skulle ställas in. Så jag blev ombokad till en senare flight och landade 3 timm drygt sent. Men mitt försts plan gick ändå.
Då beror det på anledningen till att du blev ombokad. Varför gick inte din ordinarie flight?
 

palmen

Moderator
Har ett case som är solklart SAS ansvar o enligt EU regler, missed connection, delay >3h.
En kompis (EBB) åkte med samma flyg, och fick refund efter några veckor...

Jag (EBG) sitter dock fast i en mailkedja med samma person på SAS customercare som inte kan erkänna att hen hade fel/ljög i sina initiala argument på mitt case...och nu har stängt caset.
Vad göra? Jag har provat claima igen->'duplicate'->closed.
Svarar du på stängningsmailet så öppnas ärendet igen.
 

palmen

Moderator
En fråga kring ersättning för jag lär mig aldrig. Försenat flyg hem från AMS skulle landat 19:00 men blev ombokad till senare flyg och landade 22:23 istället. Är det inte grund för ersättning även om ursprungliga planet gick och landade ännu senare? Tacksam för hjälp.
Spelar ingen roll vad som hände med ursprungsplanet. Det enda som är relevant är om du blev mer än 3h sen eller inte.
 
Toppen