Senaste nytt

8700 poäng från Finnair Gold

Tevyn

Medlem
Hej,

Ni får gärna ta bort och hänvisa mig rätt, men jag hittade ingen tråd för detta.

Jag är ca 8500 poäng ifrån Finnair Guld och skulle med tanke på en del resande under hösten då jag är ledig flyga in detta. Jag har försökt att kolla hur jag på ett relativt enkelt och billigt sätt kan lösa detta? Jag har 72000 poäng tillgängligt om det skulle hjälpa mig att köpa statuspoäng om jag skulle hamna väldigt nära efter någon resa. Min period går ut 31 december!

Stort tack och glad midsommar i förskott!
 
Last edited:

Tevyn

Medlem
Finns det någon sweet spot? Har sneglat på London i Business ToR med BA, räknar jag inte fel så är det ”bara” ca 4000 poäng?
 

Jainzar

Medlem
T.ex. ARN - BER ger 4500 poäng enkel i Y Flex.

Så du får 9000 poäng retur plus 10% Silver bonus för 3576SEK.
 

intuition

Medlem
... Har sneglat på London i Business ToR med BA, räknar jag inte fel så är det ”bara” ca 4000 poäng?
Var utgår du ifrån?
Om du menar ARN-LHR så är avståndet ca 1466 km. Billigaste business biljett på BA tjänar bara in 150%, så ja 1466 x 1,5 x 2 blir knappt 4400 poäng. Eftersom du är silver får du 10% nivåbonus på BA, så omkring 4800 poäng.
Är det just London som lockar kan du ju åka AY via Helsingfors i business light (eller econ flex) och tjäna 9900 poäng.

... om det skulle hjälpa mig att köpa statuspoäng om jag skulle hamna väldigt nära efter någon resa. ...
Tänk på att du bara kan växla poäng i batchar om 5 000 nivåpoäng. Eftersom du bara är ute efter 8500, så får du alltså tänka på att antingen flyga in allt eller växla 5000 poäng och flyga in 3500.
 
Toppen