Senaste nytt

Bali, visa on arrival & departure tax

Unicornone

Medlem
skummade lite men hittade ingen tråd om detta när jag sitter med luren, visa on arrival var borttaget när vi landade den 16/12, mannen i disken sa bara no fee, it's free now. Tillika är departure tax inkluderat i flygbiljetten på alla biljetter bokade efter den 9/2-15.
 

David

Medlem
Blev själv förvånad när jag skulle lämna Jakarta och inte behövde betala flygplatsskatt. De pengarna gick istället i ett litet Unicef-kuvert ombord Cathay Pacific.

Visa free vs Visa on arrival är en annan historia och det blev Visa on arrival via en agent för mig när jag ankom men kostnaden för det stod Marriott för då den inte borde ha funnits.
 

bnr

Medlem
Enligt TimaticWeb så behövs inte visum för passagerare med svenskt pass som landar på vissa flygplatser. Max stay 30 dagar.
https://www.timaticweb.com/cgi-bin/...SSTYPES=PASS&DE=ID&user=KLMB2C&subuser=KLMB2C

Visa required, except for Nationals of Sweden traveling as tourists for a maximum stay of 30 days. (SEE NOTE 59872) (SEE
NOTE 63643)
NOTE 63643: This does not apply to passengers with an
emergency passport.
NOTE 59872: This only applies when entering Indonesia via
the following airports: Batam (BTH), Denpasar-Bali (DPS),
Jakarta Soekarno-Hatta (CGK), Medan Kuala Namu (KNO) or
Surabaya (SUB).
 

KED

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd. Kostnad för Visa on Arrival till Bali och Indonesien är återinförd och ligger nu på 500000 IDR. Hur är det med departure tax, är den också återinförd? Är det någon som har koll på det?
Kommer själv lämna Indonesien via KNO (Medan Airport) om ett par dagar och det hade varit intressant att veta. Har försökt hitta info men det mesta är av äldre datum eller ej daterat.
 
Toppen