Senaste nytt

Uppgradera United flight

fly4fun

Medlem
Jag ska flyga från Chicago (ORD) till Sao Paulo (GRU) den 17 januari 2013 och vill helst flyga i Business. Har kollat runt lite men det billigaste jag hittat kostar ca 34.000 SEK, vilket jag tycker är för mycket

Men jag såg att man kan uppgradera en economy biljetter med sin SAS poäng http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/

Hur fungerar det. Om jag bokar en biljett med United i Y eller B klass och fyller i formuläret på SAS hemsida, hur stor är chansen att uppgraderingen går genom? Är det ytterst begränsat antal platser, eller så länge det finns platser lediga i Business? När får man reda på om man blev uppgraderad?
 

agehall

Medlem
Det är begränsat antal platser. Kolla i ExpertFlyer hur det ser ut med upgrade/award-stolar på flighten du tittar på innan du bokar något i Y/B då dessa bokningsklasser brukar vara riktigt dyra.

När du uppgraderar med EB-poäng så får du fylla i ett gigantiskt formulär på SAS hemsida. Därefter får du veta exakt poängkostnad (om det finns plats vill säga) och när du godkänner kostnaden får du direkt ett Upgrade Certificate som motsvarar ett kvitto på transaktionen. Strax därefter brukar det sedan komma nya biljetter.
 
Toppen