Senaste nytt

Mail om ändrad Awardresa - hittar inga ändringar i min bokning

Maja

Medlem
Tips hur jag kan leta vidare för ett se vad tusan som är ändrat? Har fått inte mindre än tre mail från SAS gällande samma bokning (alla utskickade samma klockslag) att det är ändringar i vår bokning och att de ej kan hitta några nya alternativ. Sedan det vanliga att accepterar jag detta så behöver jag inte göra något, annars måste jag höra av mig inom 15 dagar.

Problemet är att jag inte kan se några ändringar alls! Tips på hur jag kan leta via andra ställen för att se vad som skett?

Andra problemet är att jag befinner mig i USA på semester och SAS-chattten var självklart stängd och telefonkön till SAS amerikanska nummer var 84 min trots inknappning av Eurobonusnummer (om det nu ens fungerade)...

Tips hur jag får klarhet i detta utan att behöva sitta timmar i telefonkö?

Tack på förhand!
 

Maja

Medlem
Nej, det stämmer enligt alla tidigare noteringar jag har.

Så mycket lättare det skulle vara om det var utmärkt vad tusan som är ändrat. :eek::oops:
 

Maja

Medlem
Svårt att veta då det hann gå 90 min från det att de skickade ut mailet tills dess att jag såg det och loggade in på SAS hemsida. Får försöka chatta med SAS imorgon eller ringa en annan tid. 84 min i telefonkö är inget jag har lust att roa mig med på semestern (om jag nu inte måste för att att inte riskera nästa resa).
 

mha321

Medlem
Byte av "operated by"?

Eller någon sådan där ändring där avgångstider är samma men de förlängt eller förkortat flygtiden med 5 eller 10 minuter?
 
Jag fick likadant i fredags. Ett Mail om ändring av vår resa till DC i oktober. Men kan inte hitta varken ändring av flygplanstyp eller tider.
 

majoren

Medlem
Det är ju inte helt ovanligt att ändringarna är så mikroskopiska att de inte avsätter några märkbara spår i bokningen. När jag själv kollar oförklarliga meddelanden om ändringar mot mailet med ursprungliga bokningen och hemsidan, brukar det vara justering på avgångstiden på 5 minuter eller liknade. Men är själva bokningen på SAS hemsida O.K: så borde det inte vara några problem.
 

Maja

Medlem
Bokningen är okej på SAS hemsida. Förra ändringen så var det byte av flygplanstyp och dumt nog så har jag ingen utskrift av tiderna. Men dubbelkollade mot appen där resan ej var uppdaterad och hur det såg ut på hemsidan så ser jag inga ändringar alls. Jämför jag dock mot bokningsbekräftelsen så är det 5-10 min ändring på några avgångar. Dock inget som påverkar vår resa.
 

Maja

Medlem
Jag vet om de där 5-10 min ändringarna som sagt var @011430121 men jag kan inte hitta att det skulle vara någon av dem som är genomförda denna runda med ändringar. Identifierade dem med förra ändringsbeskedet som kom i slutet på april.

Får försöka chatta med SAS imorgon och så får de helt enkelt tala om vad som gäller.

Önskar att SAS hade varit lika tydliga som Air Canada med vad som är ändrat. Flyger vissa segment med dem, men hittar ingenting på deras hemsida om ändringar heller. I maj fick vi en ändring gällande flygplanstyp, men där var det inget utskick alls från SAS, dock från Air Canada.

Ska bli spännande att se om SAS själva kan identifiera vad som är ändrat när jag väl får tag i dem.
 
Toppen