Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

Tjaeng

Medlem
Såhär brände jag 22M MR med hjälp av Chatflights:

1.2M för SIN-ICN-HND för 2 pers i maj 23
1.4M för HND-SIN för 2 pers i maj 23
8M för 9 nätter på Ritz-Carlton Tokyo
Resterande 11M till QR för Aviosbonusen.

Får se vad jag gör med Centurion därefter. Hade litat åt att säga upp om det inte vore för att jag nyligen upptäckt F Lounge benefit på FRA/MUC. Kombinera med många (MÅNGA) resor ARN <-> ZRH och tentativ HON-push i år och nästa år kanske det ändå är värt att stanna och köra mellanlandningar för status miles.
 

Tomas E

Medlem
Något jag har diskuterat med Amex kundtjänst är att göra sina önskemål höra om flygprogram. Jag själv är mer intresserad av Miles & More och har berättat det för dem.
Ett litet problem: Miles & More verkar inte finnas som transfer partner till Amex någonstans, så det handlar inte bara om begränsat utbud i Sverige.
Åtminstone finns M&M inte för USA, UK, Tyskland, Benelux, Sverige eller det internationella euro-kortet.
De här finns i Tyskland: Membership Rewards® Transferpartner
 

NyfikenGrau

Medlem
Ett litet problem: Miles & More verkar inte finnas som transfer partner till Amex någonstans, så det handlar inte bara om begränsat utbud i Sverige.
Åtminstone finns M&M inte för USA, UK, Tyskland, Benelux, Sverige eller det internationella euro-kortet.
De här finns i Tyskland: Membership Rewards® Transferpartner

Påpekande som är något (okej, väldigt) off-topic, men: i Tyskland är den vanligaste poängöverföringen MR -> Payback (flik på sidan som länkas, allmänt bonusprogram) -> M&M. Kvoten blir dock bara 2:1 om jag minns rätt så inte lika bra som till de andra programmen.
 

Dbodenfo

Medlem
Ett litet problem: Miles & More verkar inte finnas som transfer partner till Amex någonstans, så det handlar inte bara om begränsat utbud i Sverige.
Åtminstone finns M&M inte för USA, UK, Tyskland, Benelux, Sverige eller det internationella euro-kortet.
De här finns i Tyskland: Membership Rewards® Transferpartner

Finns i Belgiska Amex genom SN Brussels samt med Swiss. Sen har ju både Platinum och Centrumen LH lounger att besöka så det finns ett samarbete med LH och Amex på något sätt.
 

ekf

Medlem
Sådärja, då var omplaneringen i poängsamlandet samt kortrokaden klar.

Amex Gold -> Amex Green
M&M World MC (Resurs Bank) -> M&M Prime World MC (Resurs Bank)

Planerar att lägga 99% av min spend på M&M-kortet, till skillnad från tidigare då jag försökte lägga så mycket som möjligt på Amexet.
 

Jonas C

Medlem
Varför behåller du amexet/vilken spend tänker du använda den till?
Skadar väl inte att byta ner till ett grönt Amex utan årsavgift för att hålla kontot vid liv utan avsikt att spendera. Överväger ett liknande upplägg då jag lutar mot att säga upp eller byta ner mitt Platinum till ett grönt och lägga över min spend på antingen SAS MC Premium eller Miles&More Prime MasterCard
 
Toppen