Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Går det att checka in online och få boardingpass med SAS till USA nu efter ändringarna eller är man fortfarande hänvisad till disk?

Nej, eller gick åtminstone inte LAX.

Flyger till LAX imorgon från CPH och är tvungen att gå till disk för att få boardingkort. Passade på att göra det nu i kväll så jag kan gå till security direkt på morgonen
 

Steve

Medlem
(Det här kan mycket väl avhandlats i tråden, sorry men är tokstressad med jobb upp över öronen och avresa på onsdag till USA. Google eller SAS kundtjänst känns mycket sämre för att få korrekt svar än forumet.)
Jag kommer resa med ett barn som är ovaccinerat p.g.a. för låg ålder, vad gäller då?
 

Kimmen00

Medlem
(Det här kan mycket väl avhandlats i tråden, sorry men är tokstressad med jobb upp över öronen och avresa på onsdag till USA. Google eller SAS kundtjänst känns mycket sämre för att få korrekt svar än forumet.)
Jag kommer resa med ett barn som är ovaccinerat p.g.a. för låg ålder, vad gäller då?

Inget.. Barn är undantagna och behöver ej heller göra test längre..
 

LarsCph

Medlem
Tack@Kimmen kollade SAS hemsida och där står det att CDC-dokument fortfarande ska användas…

Ja - samma sak nästa vecka med Finnair när jag reser till Seattle. Det tar som tur är inte lång tid att skriva på det. Mycket bra är det att test inte längre krävs.

Men faktisk @Kimmen00 och @Steve - om jag läser CDC dokumentet rätt, så ska barn under 18 år som inte är vaccinerat göra test x dagar efter ankomst til US och isolera om den testen är positiv. Det var vad som stod i CDC dokumentet i Finnair versionen.
 

Kimmen00

Medlem
Ja - samma sak nästa vecka med Finnair när jag reser till Seattle. Det tar som tur är inte lång tid att skriva på det. Mycket bra är det att test inte längre krävs.

Men faktisk @Kimmen00 och @Steve - om jag läser CDC dokumentet rätt, så ska barn under 18 år som inte är vaccinerat göra test x dagar efter ankomst til US och isolera om den testen är positiv. Det var vad som stod i CDC dokumentet i Finnair versionen.

CDC dokumentet verkar det vara si o så med.. Ibland fylls det i. Ibland inte.
Ta med ett självtest till barnet om ni vill vara säkra.
 

Barjas

Medlem
Spelar det någon roll om man fyller i uppgifterna på CDC dokumentet för han eller direkt på datorn och sedan skriver ut för underskrift?
 
Ja - samma sak nästa vecka med Finnair när jag reser till Seattle. Det tar som tur är inte lång tid att skriva på det. Mycket bra är det att test inte längre krävs.

Men faktisk @Kimmen00 och @Steve - om jag läser CDC dokumentet rätt, så ska barn under 18 år som inte är vaccinerat göra test x dagar efter ankomst til US och isolera om den testen är positiv. Det var vad som stod i CDC dokumentet i Finnair versionen.

Det är korrekt att så är fallet. Hört mig för bland folk som rest och det är såklart ingen från myndigheternas sida som följer upp detta, men om man blir sjuk på resa så brukar man ju nuförtiden kolla om det är Covid, så känns ganska naturligt och ingen stor grej. Eller?

upload_2022-6-21_10-58-38.png
 
Toppen