Senaste nytt

Amex Platinum ger fast track på Arlanda T5 och T2

oss

Medlem
När man ska använda fast track med Amex Platinum i Arlanda. Visar man upp sitt kort till en person eller blippar/drar man den i en maskin?
 

Avion

Medlem
Detta kan ha besvarats tidigare men är det någon här som vet om platinum ger tillgång till FT i båda säkerhetskontrollerna på terminal 5? Eller gäller det bara säkerhetskontrollen vid sas-incheckningen(5F)?
 

Avion

Medlem
Är detta mer av en inofficiell sanning? Min sambo ringde tidigare och frågade amex och då sa dom att det gällde incheckningen vid sas-diskarna. Men jag har för mig att jag har läst här på forumet att folk har tagit sig igenom FT i D-kontrollen så amex vet kanske inte själva vad som faktiskt gäller.
 

Rickard_O

Medlem
Är detta mer av en inofficiell sanning? Min sambo ringde tidigare och frågade amex och då sa dom att det gällde incheckningen vid sas-diskarna. Men jag har för mig att jag har läst här på forumet att folk har tagit sig igenom FT i D-kontrollen så amex vet kanske inte själva vad som faktiskt gäller.
Står Amex Platinum i listan vid säkerhetskontrollen på D, stod och tittade noggrant på den i fredags förmiddag.
Sällan du får rätt svar av kundtjänst vad som gäller på riktigt
 

Jolibee

Medlem
Gick igenom T5D för en vecka sen inga problem, Dom hade en fin skylt vart det står vilka som kan använda fasttrack och amex var med på listan.
 
Är detta mer av en inofficiell sanning? Min sambo ringde tidigare och frågade amex och då sa dom att det gällde incheckningen vid sas-diskarna. Men jag har för mig att jag har läst här på forumet att folk har tagit sig igenom FT i D-kontrollen så amex vet kanske inte själva vad som faktiskt gäller.
Jag har gått igenom FT i 5D utan problem. Det står fel i deras egen information. Uppenbarligen är det ingen på Amex i Stockholm som själva använder FT och kollar så informationen stämmer. Lite slappt.
 

Avion

Medlem
Ja, jag kunde tänka mig att det var så det låg till. Otroligt att dom själva inte har någon koll.. Tack för svar!
 

NotRyan

Medlem
Ja, jag kunde tänka mig att det var så det låg till. Otroligt att dom själva inte har någon koll.. Tack för svar!
Det är ju ingen nyhet att kundtjänst inte har koll.

SAS påstod ju att det inte går att lämna in bagage hos dom dagen innan

Swedavia påstod på att annat forum att det ABSOLUT INTE går att göra security på T2 och ta bussen till T5.

Gate-keepern i T2 security påstod inför mig att det inte fanns någon buss airside till T5. Jag fick upplysa hen att det finns det visst det!

Kompetensen är inte jättehög snällt sagt!
 
Toppen