Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

nissefalk

Medlem
hur många avios behöver man för att göra något bra/kul?

Något kul kan vara First med Japan Airlines eller American har inte på rak arm koll på vad det kan kosta dock , har själv använt mina Avios för resor inom Asien där de gett väldigt bra value, sämst är att boka med BA metall då de tar massor av cash i skatter,

Fördelen med att Qatar nu gått till Avios är att man enkelt kan föra över Avios mellan Qatar och BA och sedan även till Iberia tex, hade jag haft en hög med Membership rewards poäng hade jag tagit detta erbjudande nu efter nyheten av devalvering
 
Det ju blir ju isf lägga all nödvändig spend för att försäkringar och diverse förmåner att gälla på kortet.

Dine by amex

”Nu gör vi förmånen Dining by Amex ännu bättre med fler årliga restaurangupplevelser. Varje år får du sammanlagt 4 000 kr tillbaka på notan på noggrant utvalda restauranger – 2 000 kr på hemmaplan och 2 000 kr utomlands.”
Tolkar det som det skall var kvar annars känns det lite fel med uttryck som ”årliga” och ”varje år” :p
 

bvs

Medlem
MR blev ju i princip värdelöst med den här ändringen. Verkar som de vill styra om korten helt från poängintjäning/spend till att folk bara ska betala månadsavgiften för då och då få gratis champagne på något event i Stockholms innerstad.

Med den här ändringen och osäkerheten med SAS så känns det som ett gyllene läge för någon att lansera ett Oneworldkort i premiumsegmentet, tyvärr anses väl marknaden fortfarande för liten.
 
Toppen