Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

eddo

Medlem
Hälsar från SK531 ARN-LHR!

Tur att wifi fungerar då de inte hade koll på att förmånen gratis dryck i go som EBD även gäller medresenär. De gav inte med sig förrän jag visade vad som stod på SAS egna hemsida! Men även då argumenterade CC för att det inte gäller på domestic flights??
 

Attachments

  • FC583C9A-BF7E-4D0B-8486-957D5B9325DF.jpeg
    FC583C9A-BF7E-4D0B-8486-957D5B9325DF.jpeg
    117,7 KB · Visningar: 134
Last edited:

NotRyan

Medlem
Hälsar från SK531 ARN-LHR!

Tur att wifi fungerar då de inte hade koll på att förmånen gratis dryck i go som EBD även gäller medresenär. De gav inte med sig förrän jag visade vad som stod på sin egna hemsida! Men även då argumenterade CC för att det inte gäller på domestic flights??
Med förbehållet att man inte får ge bort alkohol på svensk inrikes så ingår det på domestic, men varför skulle det poängteras på en flight till London? Var det crew från SAS Scandinavian?
 

eddo

Medlem
Med förbehållet att man inte får ge bort alkohol på svensk inrikes så ingår det på domestic, men varför skulle det poängteras på en flight till London? Var det crew från SAS Scandinavian?
Haha ja det undrar jag också. Nej, SAS Connect. Började med att hon hävdade att vi behövde betala för ena personens dryck. Jag stod på mig och hon gick för att kolla med någon annan. Under tiden tog jag fram SAS sida med info om vad som gäller. När hon kom tillbaka och stod på sig visade jag vad som står på SAS hemsida och hon hänvisade då till undantaget om alkoholhaltiga drycker på inrikesflygningar. Jag påpekade att det inte är en inrikesflygningar och hon svarat ”that’s true but I have to write it down” (vad det nu innebär).
 

GOTBound

Medlem
Haha ja det undrar jag också. Nej, SAS Connect. Började med att hon hävdade att vi behövde betala för ena personens dryck. Jag stod på mig och hon gick för att kolla med någon annan. Under tiden tog jag fram SAS sida med info om vad som gäller. När hon kom tillbaka och stod på sig visade jag vad som står på SAS hemsida och hon hänvisade då till undantaget om alkoholhaltiga drycker på inrikesflygningar. Jag påpekade att det inte är en inrikesflygningar och hon svarat ”that’s true but I have to write it down” (vad det nu innebär).
Inget knorrande om att bara en dryck ingår som Diamond förmån, då menar jag det du beställde till dig själv?
 
Toppen