Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

JacobGBG

Medlem
Är väl kopplat till hur många awardbiljetter respektive bonusprogram är villiga att betala för under respektive program men även om det är så att de som Eurobonus eventuellt har är redan tagna. Min känsla är att Eurobonus/SAS har mycket färre bonusbiljetter hos de andra bolagen i Star Alliance p g a kostnaderna.

Tyvärr är det nog så att SAS genomdränkt marknaden med poäng (i skepnad av AMEX/MC korten och deras kampanjer) på en nivå som övriga program ej har. Jämför med M&M som är betydligt restriktivare. Följden är att SQ och dyl sannolikt har en dold conversion rate (jag hävdar ej att jag vet exakt hur systemet ser ut) för EB poäng som inte är lika fördelaktig.
 

chaudi

Medlem
Har en resa i september gjord med en voucher som gick ut för något år sedan.
Nu har ett ben blivit inställt. Vågar jag boka av resan online nu eller bör jag ringa in för att det ska bli rätt.med förlängning av voucher?
 
Tyvärr fortfarande nekad, jag har försökt alla tänkbara alternativ så som GOT-FRA-IST, GOT-BRU-IST osv. men allt nekas. Testar jag att boka dessa i ny bokning så fungerar det utmärkt.
Någon lycka med detta ännu?
Blev dags för en ombokning ändå pga flyttat datum av TK så funderar på om jag ska våga mig på en ihoppslagning eller åtminstonne ett försök?
 

larced

Medlem
Har en resa i september gjord med en voucher som gick ut för något år sedan.
Nu har ett ben blivit inställt. Vågar jag boka av resan online nu eller bör jag ringa in för att det ska bli rätt.med förlängning av voucher?

Säkrast att ringa in. Då kan du också fråga om dom inte kan ge dig lite extra tid än bara en månad över sommaren. Jag ringde in förra veckan och avbokade en resa med utgången voucher, och fick den förlängd till september.
 
Har en resa IST-DPS ToR som är bokad med utgångna vouchers. Fick nu meddelande om att flyget ut var inställt och vi flyttades till dagen innan.
Är intresserad av att lägga till passande anslutningsflyg på den här bokningen men skulle hellst undvika att förlora vouchers och undrar följande.

1. Kan 2-4-1 Supporten "testa" lägga till anslutningsflyg för att se om det kommer går innan man låter vouchers brinna inne och ändrar bokning?
Har hört vissa som haft problem med att lägga till anslutningsflyg så därför jag är lite nojjig.
2. Kan man hävda att jag borde få göra ombokningen (lägga till anslutningar) och behålla vouchers då TK har flyttat mig 24h?
 
Har en resa IST-DPS ToR som är bokad med utgångna vouchers. Fick nu meddelande om att flyget ut var inställt och vi flyttades till dagen innan.
Är intresserad av att lägga till passande anslutningsflyg på den här bokningen men skulle hellst undvika att förlora vouchers och undrar följande.

1. Kan 2-4-1 Supporten "testa" lägga till anslutningsflyg för att se om det kommer går innan man låter vouchers brinna inne och ändrar bokning?
Har hört vissa som haft problem med att lägga till anslutningsflyg så därför jag är lite nojjig.
2. Kan man hävda att jag borde få göra ombokningen (lägga till anslutningar) och behålla vouchers då TK har flyttat mig 24h?
1. Skulle gissa att det beror på välviljan och kompetensen hos personen du får prata med. Med det sagt så jag skulle inte räkna med det.
2. Du har rätt att boka om resan på använd voucher i och med att flyget blivit inställt / ändrat. Om du väljer att avboka så får din voucher nytt utgångsdatum - brukar vara till slutet av innevarande månad om jag minns rätt.
 

Matore

Medlem
Turkish och married segments. Försöker boka JNB- ARN I C men det finnns bara upp till FRA eller bara till IST. Har läst här om nåt sätt där man ändå kan få till det. Kan nån förklara hur man ska be agenten göra för att ta platserna?
 

TheDude

Medlem
Hej, det var ett tag sedan man skrev här.
Fick fantastisk hjälp att ordna en riktig drömresa med F-class (Lufthansa) till Sydamerika (Galapagos, machu picchu m.m.) via Frankfurt hösten 2018.

Jag har nu en massa poäng som pga covid brinner inne jan 2023 om jag inte bokar en ny 2-4-1 resa under hösten/vintern.

Innan jag startar en ny tråd så tänkte jag kolla vilka destinationer som det är störst chans att hitta en F-Class på gärna via Frankfurt igen. Om möjligt gärna Tokio men kan även tänka mig Sydamerika, jag antar att San Francisco(Honolulu) är svårt.

Vilka destinationer är det störst chans på o vilka kan man glömma?
 

Gus

Medlem
Någon som lyckats boka en resa för 4 personer och använda voucher från två olika konton? Jag har för mig att detta gick förut men nu säger agenterna att det absolut inte går utan det måste i så fall vara två vouchers från samma konto?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen