Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

Gizmo79

Medlem
Och nu fick jag precis besked/mail att statusen är ändrad ifrån "under tillverkning" till "klar för leverans" så kanske att hoppet lever ändå att hinna få det i denna veckan
 

jonten

Medlem
Tror jag hade missförstått hela saken. Idag blir det att åka ut och sätta sig i kö på Landvetter. Fick svar i Torsdags att statusen på vårat pass var under tillverkning, vilket väckte hoppet om att vi skulle hinna få det. Dessvärre var statusen fortfarande samma igår förmiddag och har inte hört nått mer idag så nu vågar vi inte chansa längre.
Lider med dig, vad tror du. Kommer du få ett rosa under morgondagen?
 

Gizmo79

Medlem
Lider med dig, vad tror du. Kommer du få ett rosa under morgondagen?

Var förbi Landvetter igårkväll runt 22-tiden och hade jag ställt mig i kö då så hade det nog varit tveksamt om vi fått nått idag. Pratade med en som hade kommit runt 18-tiden och hon stod nog såpass till att hon borde ha fått ett idag. Sen om det gäller för idag också återstår att se.
 

Gizmo79

Medlem
Åker på en awardresa på lördag 07:00. Medveten om att det går att avboka fram till 24 timmar innan, men i praktiken kan vi göra det på fredag morgon 06:55? Är en Star Alliance resa, behöver man ringa in och avboka eller kan man göra det på nätet?
 

Tonton

Medlem
Åker på en awardresa på lördag 07:00. Medveten om att det går att avboka fram till 24 timmar innan, men i praktiken kan vi göra det på fredag morgon 06:55? Är en Star Alliance resa, behöver man ringa in och avboka eller kan man göra det på nätet?

Du kan avboka awardresan fram till midnatt dagen innan avgång.

Således, flyger ni ut 07:00 på en lördag, så är gränsen 23:59 på fredagen. Man måste ringa in så sent.
 

Gizmo79

Medlem
Du kan avboka awardresan fram till midnatt dagen innan avgång.

Således, flyger ni ut 07:00 på en lördag, så är gränsen 23:59 på fredagen. Man måste ringa in så sent.

Tack, då har vi koll på det. Dock så har det löst sig. Bokstavligen precis när vi satte oss i bilen för att åka till Landvetter och göra oss beredda på en natt i kö så kom det efterlängtade sms:et att passet fanns klart att hämta så istället för en vänstersväng ut från vår gata så svängde vi höger och åkte till polisstationen i Alingsås :)
 

pedantic

Medlem
Försöker klura ut vad som gäller vid uthämtningen av pass och nationella ID-kort; måste man vid uthämtningen ha en giltigt legitimation eller räcker det att ha det enbart vid ansökan? Är något oklart på Polisens sajt kring det hela. :eek:

Har hittat en tid i början av augusti och ett pass som går ut 1 september, men med produktionstider på över en månad så finns det en risk att det befintliga passet hinna gå ut innan man hämtat ut det nya.
 
Toppen