Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

varva77

Medlem
Vi får väl se, inget konstigt att lägga den utanför öppningstid, det är faktiskt ett krav enligt börsreglerna, Comeback för staten som ägare kanske tillsammans med någon norrman ?
Tvärtom…
”Staten drar ner sitt ägande i SAS och tillför inget nytt kapital, säger näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson. ”
 

011430121

Medlem
Om jag har fattat det hela så måste EU godkänna det som Näringsministen sa att statens lån på 4 miljarder kronor skall omvandlas till aktier
Personligen ser jag med spänning på vad den Danska staten kommer att göra nu.
 

Big Birger

Medlem
Låt mig gissa att pilotfacket tolkar detta som att det är perfekt tajming att utlysa en strejk istället för att vara den del av en lösning.

Om SAS går i konkurs är det en sann glädje att veta att pilotfacket blir av med jobbet allihop. :)
 
Regeringen går inte in med nytt kapital i SAS men lånen på 4 miljarder konverteras till eget kapital.
Förmodligen det affärsmässigt bästa för SAS också
 

LPC123

Medlem
Lite för dålig på detta men spännande att se vad Norska staten gör nu? Dom har ju flaggat för att gå in i SAS igen. Kanske det är bra att Svenska staten långsamt drar sig ur SAS men ändå värdigt som det verkar bli nu. Mest orolig för pilotfacket som verkligen är på krigsstigen igen! :(
 

Scanwing

Medlem
4miljarder skulder till aktier, ganska exakt vad statens del av de totalt 20 miljarderna i skulder som SAS vill omvandla utifrån den ägandeandel som staten nu har i SAS.
 
Toppen