Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

GOTBound

Medlem
Lite OT men ändå T:
Hur resonerar ni övriga kring SAS [och då våra Eurobonuspoäng] framgent?

Jag har gjort min due diligence och placerat delar Eurobonus tillgångarna i form av biljetter för award resor hos Star Alliance bolag.
Vid en eventuell konkurs tänker jag mig att biljetter utställda och biljetternade hos Star Alliance bolag inte blir en del av konkursboet?
 

chazzie

Medlem
Det har väl diskuterats förr - men tror att Eurobonus betalar det andra bolaget först när resan sker. Därav så bör troligtvis biljetterna riskera att brinna inne.

Har för mig att jag hört att Eurobonus är ett eget företag, men det kanske är under samma paraply så det "ryker med" vid en konkurs också?
 

mha321

Medlem
Har för mig att jag hört att Eurobonus är ett eget företag, men det kanske är under samma paraply så det "ryker med" vid en konkurs också?
Det beror väl på - vid konkurs kan någon annan köpa ut tex det bolaget och inte resten. Eurobonus programmet sägs ju vara en av sas största tillgångar, trots alla utestående poäng i det. Men om ingen skulle vilja köpa det så lär det också ryka.
 

chazzie

Medlem
Är det flera som har rejäla problem med "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo." när man söker Star Alliance-awards nu? Får det 19/20 gånger, helt omöjligt att söka på något vettigt sätt...
 
Toppen