Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

MartinH

Medlem
Sök på "Waitlist Turkish" här på forumet, så ska du hitta svar.

Jag har många gånger bokat med waitlist och skrivit om det här :)
Bästa @Tonton! Forumets sök är inte världens bästa. Vad är "pilen vid mitt namn"? Jag har läst dina tips om Turkish och waitlist, men kommer så klart inte ihåg instruktionerna nu. För oss oinvigda, skulle du orka skriva en egen post om hur detta funkar? Tack!
screenshot-www.businessclass.se-2022.05.25-11_06_59.png
 

Emil123

Medlem
Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?

En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?

Nu har jag ringt supporten, de kunde inte hitta några biljetter i sitt system för GOT-FRA, FRA-GOT. Jag ser själv 9st biz 06:00-07:45 GOT-FRA med Lufthansa på awardfares, ungefär samma sak på hemresan.

Släpps dessa biljetter senare till Eurobonus eller bör jag testa att ringa igen? Agenten sa att de förmodligen kommer komma ut senare men hon kunde inte boka något nu. Bokade istället ARN-FRA dagen innan och fanns en Eco FRA-BRU-GOT bara i nödfall. Ser denna resa som lite trial and error :) Var dock inga problem att växla mellan vouchers.

edit: För info, resan är 11-16 Aug (hemresa från FRA 17 Aug).
 
  • Gilla
Reactions: BJi

Filip

Medlem
Bästa @Tonton! Forumets sök är inte världens bästa. Vad är "pilen vid mitt namn"? Jag har läst dina tips om Turkish och waitlist, men kommer så klart inte ihåg instruktionerna nu. För oss oinvigda, skulle du orka skriva en egen post om hur detta funkar? Tack!
Visa bifogad bild 129488

Jag undrar samma sak. Har läst dina inlägg och även lagt ett meddelande. Det framgår inte riktigt hur du får kundservice att utföra detta. Alla hos SAS jag pratat med säger att det inte går("alla" åtminstone försökt närmare 10 gånger). Så har du någon instruktion som man kan ge personalen så vore det verkligen toppen!
 

Olle16

Medlem
Hej alla,

Har tidigare bara bokat 2-4-1 resa genom SAS/Star Alliance-portalen. Behöver denna gång ringa in bokningen då jag behöver applicera 2 stycken vouchers samt att jag inte hittar avgångarna jag vill ha via sökmotorn. Önskar tips och råd då jag inte har erfarenhet av bokningar via telefon.

Letar Stockholm-Phuket januari/februari 2023 för 4 personer i businessclass och hittar ett gäng med möjliga avgångar både dit och hem via Awardfares/United. Biljetterna har funnits tillgängliga minst en månad och jag har ringt in ett antal gånger för att försöka boka men agenterna på SAS har inte hittat en enda biljett som jag verkar se. Fortsätta ringa eller släppa det?

Är det önsketänkande från min sida att det ska finnas 4 business till Thailand för mig och familjen och borde jag således leta efter andra alternativ istället?

Tacksam för svar.
 

Tonton

Medlem
Letar Stockholm-Phuket januari/februari 2023 för 4 personer i businessclass och hittar ett gäng med möjliga avgångar både dit och hem via Awardfares/United. Biljetterna har funnits tillgängliga minst en månad och jag har ringt in ett antal gånger för att försöka boka men agenterna på SAS har inte hittat en enda biljett som jag verkar se.

Tillgång skiljer sig mellan bolag. När du är inne på Awardfares - kika på att att se vad Eurobonus ger för tillgång.

För att förtydliga - AwardFares visar ingen magisk tillgång, utan den samlar ihop flera lojalitetsprogram och tillåter dig som användare att kunna se flera olika programs tillgänglighet samtidigt.

Är det Eurobonus som du är intresserad av, så bör du se till att filtrera på Eurobonus när du söker :)
 
Sök på "Waitlist Turkish" här på forumet, så ska du hitta svar.

Jag har många gånger bokat med waitlist och skrivit om det här :)

Jag har läst dina i
Tillgång skiljer sig mellan bolag. När du är inne på Awardfares - kika på att att se vad Eurobonus ger för tillgång.

För att förtydliga - AwardFares visar ingen magisk tillgång, utan den samlar ihop flera lojalitetsprogram och tillåter dig som användare att kunna se flera olika programs tillgänglighet samtidigt.

Är det Eurobonus som du är intresserad av, så bör du se till att filtrera på Eurobonus när du söker :)

Jag testade lite igår och när jag kollade på awardfares och valde att filtrera för Eurobonus så kom inte Swiss med i en resa men när jag tog bort Eurobonus filtrering så kom de upp. De är ju med i Star Alliance så hur kan det komma sig? Tack :=)
 

Trumis

Medlem
Jag har läst dina i


Jag testade lite igår och när jag kollade på awardfares och valde att filtrera för Eurobonus så kom inte Swiss med i en resa men när jag tog bort Eurobonus filtrering så kom de upp. De är ju med i Star Alliance så hur kan det komma sig? Tack :=)

Är väl kopplat till hur många awardbiljetter respektive bonusprogram är villiga att betala för under respektive program men även om det är så att de som Eurobonus eventuellt har är redan tagna. Min känsla är att Eurobonus/SAS har mycket färre bonusbiljetter hos de andra bolagen i Star Alliance p g a kostnaderna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen