Senaste nytt

Hvordan man ikke skal booke

LarsCph

Medlem
Der er flere atikler i Ekstra Bladet de her dage omkring en rejse for den danske kulturministeren som var i Californien. Det er ikke relevant at riskutere rimeligheden af hvilke rejseklasser som anvendes - men det er så rigtig gode eksempler på hvordan man IKKE skal booke. Såvel rejserne på business class som de på economy class er godt nok voldsomt dyre.

Jeg tænker, om det mon er fordi staten SKAL flyve med SAS hvis muligt, men at der bare ikke var nogen afgang på SAS på udrejsen, men derimod på hjemrejsen så man derfor bookede det som to one-way billetter?

Minister indrømmer efter svinedyr flytur: 'Prisen var for høj' – Ekstra Bladet

desktop-20220520113726.jpg
desktop-20220520113847.jpg
desktop-20220520113903.jpg
desktop-20220520113914.jpg
 

Hachans

Medlem
Sådär arbetar resebyråer. Det blir svindyrt snabbt. Framförallt med kombinationer som ingen vettig människa skulle ha bokat själv.
 

Abbs

Medlem
Sådär arbetar resebyråer. Det blir svindyrt snabbt. Framförallt med kombinationer som ingen vettig människa skulle ha bokat själv.
Om man har en dålig resebyrå. Har bokat sista minuten Premium Eco (avbokningsbar) till Kalifornien via resebyrå ett antal gånger, oftast hittar de bättre eller likvärdigt med vad jag hittar och så får jag värdera kostnad vs. restid.
 

KConny

Medlem
Sjukt pris, och de verkar inte ha utfört något vettigt arbete heller? Oscarsgala, Highway 1 roadtrip och besök hos kändishudterapeut?
De motiverar business med att ministern måste vara utvilad och ha möjlighet att jobba på planet, men det gäller tydligen inte för de andra i resesällskapet som fick åka ekonomi?
Nu betalar jag visserligen inte skatt i Danmark, men jag anser mig ha rätt att bli förbannad iaf.
 

LarsCph

Medlem
Jeg er enig i at rejsens indhold virker lidt "tyndt" som Ekstra Bladet beskriver den. Til gengæld mener jeg det er helt rimeligt at regeringens ministre og dennes rejseselskab rejser på business class, og forudsætter så at rejsen er relevant. Hvis den ikke er skal de ikke rejse uanset.

Men at man sviner med pengene på den måde som det fremgår af oversigterne og booker vel nærmest det dyreste man overhovedet kan - dét syntes jeg er helt forkert og dét ville være rimeligt at få en forklaring på hvordan det kan finde sted. Selv en fuld fleksibel business pro billet med SAS retur koster under det halve (cirka 44.300 dkk).

Og ja - jeg får løn fra et dansk firma og betaler derfor skat i Danmark, så jeg har desværre også været med til at betale for det....
 

Hachans

Medlem
Sjukt pris, och de verkar inte ha utfört något vettigt arbete heller? Oscarsgala, Highway 1 roadtrip och besök hos kändishudterapeut?
De motiverar business med att ministern måste vara utvilad och ha möjlighet att jobba på planet, men det gäller tydligen inte för de andra i resesällskapet som fick åka ekonomi?
Nu betalar jag visserligen inte skatt i Danmark, men jag anser mig ha rätt att bli förbannad iaf.

Nu är Ekstra bladet en tabloid, så jag hade nog varit försiktig med att dra slutsatser kring vad de gjorde baserat på deras rapportering. De skulle nog exempelvis inte dra sig för att lyfta ut dessa aktiviteter (eller grovt förenkla innehållet) från ett program bara för att väcka lite outrage hos sina läsare. Jag har inget problem med att man har lite down time under sina arbetsresor också, även om man är minister.
 
Toppen