Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Datapunkt från idag, passerade Fasttrack vid 11.40 på ca 5 minuter. Ganska mycket folk i vanliga men ingen kö utanför fållan.
 

larced

Medlem
Idag tog det ca 80-85 minuter att checka in med Business biljett. Zick-zack området var så fullt att dom inte kunde slussa in priority check in vettigt.
Security Fast Track (ca 08:30) tog ca 5 min. Skulle gissa ca 15-20 min på vanliga.
Sedan fick Chicagoplanet som skulle lyft 10:20 vänta till ca 11:10 innan takeoff för att vänta in personer som fastnat i köerna (dom sa fastnat i security gaten)
 

Attachments

  • CB0B6AC4-8429-4BD0-BB3F-8527CD2FD2F3.jpeg
    CB0B6AC4-8429-4BD0-BB3F-8527CD2FD2F3.jpeg
    134,7 KB · Visningar: 234

Osten

Medlem
I går när vi passerade Arlanda sträckte sig kön till säkerhetskontrollen vid B-piren in i Sky City halvvägs till Arlanda C. Jag ville kolla kön i T2 så tog Arlanda Express till T2 och gick i vanliga kön där. Fem personer före mig i kön. Gick sedan till gate 61C och tog transferbussen airside till T5 :D
Har funderat på den lösning. Vad skulle ni uppskatta att den totala tiden blev? :)
 

longhaul

Medlem
Gissar på 100 meters kö kl 12.30 idag på security på Arlanda. Ingen aning hur lång tid det tog. Men högst 5 min i fasttrack.
 

011430121

Medlem
Dagens Industri har hela första sidan idag om ”Arlanda kaos fortsätter”
Inne i tidningen skrivs det om väntetiderna på ARN dels på ledarsidan samt på ett uppslag i tidningen.
Artiklarna gör såväl Swedavias ledning som regeringen ansvarig för kaoset
 
Toppen