Senaste nytt

Ny projekttjänst - Vilket hotellprogram? Minst 90 nätter på 12 månader

ante_77

Medlem
Jag har bara bott ett par nätter på Scandic i Umeå och då på Scandic Syd så tyvärr ingen uppfattning om Plaza.

Plaza har åtminstone ett bättre läge än Syd.
Nu bor jag inte på hotell när jag är på hemmaplan, men utifrån att bara se på byggnaden så känns det som att Plaza är att föredra då Syd ser ut som någon gammal övergiven Konsumlokal.
 

Hok

Medlem
Plaza har åtminstone ett bättre läge än Syd.
Nu bor jag inte på hotell när jag är på hemmaplan, men utifrån att bara se på byggnaden så känns det som att Plaza är att föredra då Syd ser ut som någon gammal övergiven Konsumlokal.
Det beror lite på vilket läge som passar en själv vilket av hotellen som ligger bäst. Ska man bara bo en natt på genomresa och inte har något intresse av att göra något annat än att sova så tycker jag att Syd ligger bäst. Smidigare med parkering också.
 

ante_77

Medlem
Det beror lite på vilket läge som passar en själv vilket av hotellen som ligger bäst. Ska man bara bo en natt på genomresa och inte har något intresse av att göra något annat än att sova så tycker jag att Syd ligger bäst. Smidigare med parkering också.

Ja, allt beror ju på vad man ska göra och vilket syfte man har.
Som sagt så ser jag bara fasaderna på hotellen och inte insidan. Men Scandic Syd ser ut som ett äldreboende, gammal slakterilokal eller valfri tråkig övergiven Konsumlokal.

Parkering är bra åtminstone.

Nu är väl inte Umeå någon plats där man hittar flådiga hotell och Scandic är sällan något flådigt oavsett var man hamnar.
Fast 25 nätter ute i ett industriområde låter inte lockande.
 

Hok

Medlem
För Simon så passar säkert läget på Plaza bättre. Håller med om att Syd inte är det roligaste hotellet jag bott på.
 
Personalen går dom extra stegen för att lösa vissa saker man har behov av osv. Får se hur skillnaden blir efter nästa vecka när jag troligen når RED Level (85 nätter).

Jag upplevde större skillnad när jag gick från Level 3 till Top än från Top till Red. Tillbaka på Top nu och känner samma där att skillnaden från Red är minimal.
 
Jag har bara bott ett par nätter på Scandic i Umeå och då på Scandic Syd så tyvärr ingen uppfattning om Plaza.

Plaza har åtminstone ett bättre läge än Syd.
Nu bor jag inte på hotell när jag är på hemmaplan, men utifrån att bara se på byggnaden så känns det som att Plaza är att föredra då Syd ser ut som någon gammal övergiven Konsumlokal.

Det beror lite på vilket läge som passar en själv vilket av hotellen som ligger bäst. Ska man bara bo en natt på genomresa och inte har något intresse av att göra något annat än att sova så tycker jag att Syd ligger bäst. Smidigare med parkering också.

Ja, allt beror ju på vad man ska göra och vilket syfte man har.
Som sagt så ser jag bara fasaderna på hotellen och inte insidan. Men Scandic Syd ser ut som ett äldreboende, gammal slakterilokal eller valfri tråkig övergiven Konsumlokal.

Parkering är bra åtminstone.

Nu är väl inte Umeå någon plats där man hittar flådiga hotell och Scandic är sällan något flådigt oavsett var man hamnar.
Fast 25 nätter ute i ett industriområde låter inte lockande.

För Simon så passar säkert läget på Plaza bättre. Håller med om att Syd inte är det roligaste hotellet jag bott på.

Tack för alla inputs, kommer befinna mig i nordvästra Umeå på dagarna så känns som något central som Scandic Plaza är bättre än att bo på södra sidan av floden :)

Det blir ju även enklare med matalternativ och aktiviteter på kvällarna än att bo i ett industriområde på Scandic Syd.
 
Tack för alla inputs, kommer befinna mig i nordvästra Umeå på dagarna så känns som något central som Scandic Plaza är bättre än att bo på södra sidan av floden :)

Det blir ju även enklare med matalternativ och aktiviteter på kvällarna än att bo i ett industriområde på Scandic Syd.

Scandic Syd är slitet och ligger tråkigt till. Scandic Plaza ligger betydligt roligare till (om det inte bara enkelheten att parkera samt sova som prioriteras). Plaza är ganska slitet det också, men bätte än Syd.
 

henrik l

Medlem
Har bott i Umeå och även bott på Plaza vid några tillfällen för 5-6 år sedan. Som övriga skriver, vill man ut på kvällen och äta gäller Plaza sjudagar i veckan. Har även för mig att rummen höll en bra Scandic standard när jag bodde där för 5-6 år sedan. Men kan tänka mig att det är som #BingoBerra skriver att det börjar blir slitet.
 
Toppen