Mattias Holmén
Medlem
Hur ska ett sånt system veta om man fått återbetalning? Då måste det ju ha tillgång till både mitt Eurobonuskonto samt mina betalkortskonto? För att SAS eller någon annan skickat ett mail om att de ska återbetala är ingen garanti för att de verkligen gjort det, har jag lärt mig
Ett sånt system fungerar genom att man själv markerar status för sina resor.
Det finns väldigt liten uppsida för att integrera och lagra känslig data, därför har vi valt att skapa tjänsten utifrån att man själv matar in relevant information i systemet.
Låt säga att du lägger till en flygresa. Du kan välja att lägga till din routing för att få viss extra information presenterat för dig. Du kan sedan välja att lägga till hotell och övriga bokningar och välja vilken resa dessa skall vara kopplade till. Om du lägger till datum för fri avbokning så har du där en samlad översikt för din resa.
Lät säga att du sedan avbokar flyget, för att resan inte kommer bli av. Genom att markera resan som avbokad kommer resan fortfarande finnas kvar i din (som avbokad men ej återbetalt). När du erhållit återbetalningen så markerar du resan återbetalt.
Om vi backar ett steg. När du valde att markera resan som avbokad, så kommer du även bli uppmärksammad på de hotell och övriga bokningar som du har kopplade till resan, så att du med säkerhet kommer ihåg att avboka allt. Ofta har man ju bokat både 1 och 2 alternativ av hotell och dessutom via flera olika sidor. Därav är det svårt att hålla koll.
Så som svar på din fråga. Nej vi har inte skapat en tjänst som är automatiskt och har koll på allt. Vi har skapat en tjänst som hjälper dig att själv hålla koll på dina resor. Du slipper excel- och worddokumenten
Här är exempel på en översikt av en resa.
Man kan även dela resorna med andra. Självklart man man välja vilken info som ska synas på den delade länken, ex datum, kostnad, boenden.
Här är ett exempel på en delad resa.
Share My Trip / New York