Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Berglund

Medlem
Vilken bokningsklass blir man tilldelad vid uppgradering med poäng, blir det C/C så att man kanske har chans att åka med ett tidigare flyg utan ombokning?
Nej.
Att uppgradera för poäng innebär endast en något bättre sittplats, mat och dryck som ingår ombord, fast track och lounge. Du behåller dock din originalbiljett, det är egentligen bara den fysiska placeringen i planet som förändras.

Det innebär inte att biljetten byter bokningsvillkor.
 

JAW

Medlem
Någon som senaste månaden lyckats lägga bud på både Business och Plus på samma flight?
Vi försökte idag men fick följande info:

ÄNDRING AV SERVICEKLASS
Det går för närvarande inte att lämna bud för två serviceklasser på samma flygning. Vill du ta tillbaka ditt bud i SAS Plus-klass och lägga ett nytt bud i SAS Business?
 

Concorde

Founding Member
Fråga: Upgraderade två flighter i Mars med pengar via biddingen. Från Light E till Plus (Företag som bokat via resebyrå...)
Basic points om 110 har postat för båda flygen, och sen 500 poäng för en "SASUPGRADE incentive" per flight.
Något säger mig att det är något extra, och inte den faktiska poängen. SAS skriver ju att betalar man med pengar vid upgrade får man poängen för den nya klassen. 110+500 är inte i närheten av vad den billigaste Plus biljetten ger i intjäning för ARN-AGP.

Försökte registerade saknade poäng, men har ingen aning om vilken bokingsklass/fare bucket Light (E) fövandlas till vid Cash Upgrade till Plus. Därför kan jag bara skriva in E, men då får man givetvis nej från SAS motorn då dom poängen har ju redan postats.

What to do? Ringa och sitta i en ovärdig två timmars kö är inte akutellt.
 

Tomas E

Medlem
Fråga: Upgraderade två flighter i Mars med pengar via biddingen. Från Light E till Plus (Företag som bokat via resebyrå...)
Basic points om 110 har postat för båda flygen, och sen 500 poäng för en "SASUPGRADE incentive" per flight.
Något säger mig att det är något extra, och inte den faktiska poängen. SAS skriver ju att betalar man med pengar vid upgrade får man poängen för den nya klassen.
Nej det är ändrat sedan februari i år. Du får ett fast antal poäng i tillägg istället.
 

DanielKif

Medlem
Fråga: Upgraderade två flighter i Mars med pengar via biddingen. Från Light E till Plus (Företag som bokat via resebyrå...)
Basic points om 110 har postat för båda flygen, och sen 500 poäng för en "SASUPGRADE incentive" per flight.
Något säger mig att det är något extra, och inte den faktiska poängen. SAS skriver ju att betalar man med pengar vid upgrade får man poängen för den nya klassen. 110+500 är inte i närheten av vad den billigaste Plus biljetten ger i intjäning för ARN-AGP.

Försökte registerade saknade poäng, men har ingen aning om vilken bokingsklass/fare bucket Light (E) fövandlas till vid Cash Upgrade till Plus. Därför kan jag bara skriva in E, men då får man givetvis nej från SAS motorn då dom poängen har ju redan postats.

What to do? Ringa och sitta i en ovärdig två timmars kö är inte akutellt.
Testa gärna ring in och se om du kan få mer men tror det är lönlöst.
De skriver att man ska få poäng enligt ny klass men har även en uppgraderingstabell enligt nedan:


2bd70a69264b3a7827ce242fbd8fa516.jpg
 

Sticktown

Medlem
Försöker förstå om det finns någon indikation på om det är skillnad i sannolikhet att ett bud går igenom beroende på om det är registrerat för betalning med poäng eller med pengar. Någon som har en uppfattning om det?
 

Berglund

Medlem
Försöker förstå om det finns någon indikation på om det är skillnad i sannolikhet att ett bud går igenom beroende på om det är registrerat för betalning med poäng eller med pengar.
Du kan nog lugnt utgå från att SAS föredrar att få in nya friska stålar jämfört med att bara neutralisera X antal Eurobonuspoäng från deras balance sheet. Allt annat lika är reda pengar att föredra för bolaget jämfört med en valuta vars värde och inlösen de själva kan kontrollera.
 

Fredde_G

Medlem
Jag har bokat flyg åt både mig och en kollega (båda ligger på samma bokning), om vi nu vill buda på uppgradering….måste jag då ”betala” bådas poängbud?
 

Johans00

Medlem
Jag har bokat flyg åt både mig och en kollega (båda ligger på samma bokning), om vi nu vill buda på uppgradering….måste jag då ”betala” bådas poängbud?
Ja, men om ni vill uppgradera båda sträckorna kan ni betala en väg var har jag för mig. Annars kan ni ringa kundtjänst, dela upp bokningen och buda var för sig men då löper ni risken att bara en av er blir uppgraderad.
 

RimaZ

Medlem
Jag har bokat flyg åt både mig och en kollega (båda ligger på samma bokning), om vi nu vill buda på uppgradering….måste jag då ”betala” bådas poängbud?
Är det inte möjligt för dig att buda allt och går det sedan igenom så kan kollegan överföra motsvarande poäng till ditt konto?
 
Toppen