Senaste nytt

Arlanda VIP-Service

Tomas E

Medlem
En liten fundering som kommentar på ovanstående kommentarer kring prissättning och vad som ingår. (Räknar alltså in kommentarer ovan som är några år gamla.) VIP-service är knappast avsedd att ses som billig eller ens rimligt prisvärd av en vanlig business class-resenär eller de som räknar om de verkligen går plus på kreditkortsavgiften i form av antal loungebesök och uppdruckna centilitrar. Vore den det skulle de översvämmas av kunder, och då skulle det inte vara någon VIP-service längre. De som har synpunkter på en tusenlapp hit eller dit för själva VIP-servicen, eller några hundringar hit eller dit för mat från Pontus, ingår knappast i målgruppen för VIP-servicen och bör istället göra mig sällskap i vanliga Fast Track och Amex-loungen.
 

bnr

Medlem
@Tomas E - bra kommentar.
Jag menar inte nödvändigtvis att prissättningen är fel, men att leveransen är skakig i förhållande till prissättningen.
 

Hachans

Medlem
En liten fundering som kommentar på ovanstående kommentarer kring prissättning och vad som ingår. (Räknar alltså in kommentarer ovan som är några år gamla.) VIP-service är knappast avsedd att ses som billig eller ens rimligt prisvärd av en vanlig business class-resenär eller de som räknar om de verkligen går plus på kreditkortsavgiften i form av antal loungebesök och uppdruckna centilitrar. Vore den det skulle de översvämmas av kunder, och då skulle det inte vara någon VIP-service längre. De som har synpunkter på en tusenlapp hit eller dit för själva VIP-servicen, eller några hundringar hit eller dit för mat från Pontus, ingår knappast i målgruppen för VIP-servicen och bör istället göra mig sällskap i vanliga Fast Track och Amex-loungen.

Vet inte om kommentaren var riktad mot mig men jag tror du missförstod.

Min poäng var snarare att Pontus näppeligen kan anses vara premium, inte att den kostade extra. De kunde lika gärna ha haft mat levereras från O’Learys.
 

igelkotten

Medlem
Vet inte om kommentaren var riktad mot mig men jag tror du missförstod.

Min poäng var snarare att Pontus näppeligen kan anses vara premium, inte att den kostade extra. De kunde lika gärna ha haft mat levereras från O’Learys.

Smaken är som baken - jag märker definitivt en (ordentlig) skillnad på maten på Pontus in the air och O’Learys! Och med tanke på att jag gissar att VIPen inte används hela tiden så är nog Pontus det rimligaste alternativet att servera mat från (då eget kök nog inte skulle funka ekonomiskt eller praktiskt).
 

Jonas C

Medlem
Hur fungerar det rent logistiskt med beställning av mat, om de saknar kök på Arlanda VIP. Har de ett gäng färdiga sallader från Pontus, eller görs de på beställning och körs hela vägen från Pontus?
 

mha321

Medlem
Eller för vem som helst som vill resa lite mer bekvämt?
Men det måste väl ändå bara "ensamt" som är den stora selling pointen? Alltså att man inte behöver stå i kö med andra varken i säk, pass eller gate, och inte heller röra sig i de gemensamma utrymmena. Säkert en bra selling point för många kändisar..

Framgick det hur det funkar om det är flera sällskap? Har de flera olika avdelningar då, eller får man dela soffa?
 

bnr

Medlem
Men det måste väl ändå bara "ensamt" som är den stora selling pointen? Alltså att man inte behöver stå i kö med andra varken i säk, pass eller gate, och inte heller röra sig i de gemensamma utrymmena. Säkert en bra selling point för många kändisar..

Framgick det hur det funkar om det är flera sällskap? Har de flera olika avdelningar då, eller får man dela soffa?
Ja, så ser jag det också. Till viss del så ramlar det in i "bekvämt" också.

Det är ett antal rum... tror jag räknade till i alla fall fem separata rum som spontant kändes lika stora som det vi hade. Tittade inte in i dem.
Det fanns även dörrar mellan rummen som jag gissar kan öppnas om det är ett riktigt stort sällskap.
 
Toppen