Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Flying Finn

Medlem
ibis Casablanca Abdelmoumen

ibis.jpg
(Tumnagelbild som vanligt.)

Våning 11 av 12. Linje 1 för Casa Tramway (jo, spårvägen har faktiskt ett engelskspråkigt namn istället för arabiska eller franska) går utanför hotellet, som ligger lite söderut från centrum.
 

KalleSus

Medlem
ibis Casablanca Abdelmoumen

Visa bifogad bild 128986
(Tumnagelbild som vanligt.)

Våning 11 av 12. Linje 1 för Casa Tramway (jo, spårvägen har faktiskt ett engelskspråkigt namn istället för arabiska eller franska) går utanför hotellet, som ligger lite söderut från centrum.
Spårvagn heter faktiskt 'tramway' på franska, eller vanligen i talspråk 'le tram'
 

Flying Finn

Medlem
Spårvagn heter faktiskt 'tramway' på franska, eller vanligen i talspråk 'le tram'

Tack! :) Jag läste inte franska i skolan. Där med är min franska av den graden att t.ex. Bonsoir, un billet á Casa Oasis, svp är en god prestation. ;)

Efter att jag idag bytte stad, kan jag konstatera att Tram används på franska som det officiella namnet för Rabat-Salé spårvägen. Och så såg jag även nu ett trafikmärke med ordet Tramway. Okej, allt det här skulle jag naturligtvis ha kunnat luska ut t.ex. med Wiktionary och Google Translate. :D

Och så enligt trådens tema:

Hotel Le Diwan Rabat - MGallery

LeDiwan01.jpg

(Tumnaglar som vanligt - klicketiklick för den stora versionen.)

Tyvärr fortsätter den tvivelaktiga kvaliteten från ibis Casablanca City Center. Urpsrungligen hade jag ett rum på 5. våningen, men balkongsdörren gick inte ordentligt fast. Så fick jag ett rum på 6. våningen (den översta), men helgolvsmattan var makabert/snuskigt smutsig. Så blev jag visad 3-4 rum här på 3. våningen och har nu ett något så acceptabelt rum. Några av rummen hade en känsla av tobaksrökning. Inte kan jag förstå hur det här "fyrstjärniga" hotellet har så goda poäng och recensioner på Accors egna webbplats.

Jag blev sist och slutligen så förargad/trött på den saknande kvalitetskontrollen, så jag sträkte mig ut och rättade till bakom receptionsdisken HM:s porträtt, som var ovärdigt lutande i en 5-8° vinkel.

Känner mig något vilseledd eller så besöks hotellet i huvudsaken av personer men starkt nedsatt syn och luktsinne. :rolleyes: Eller så är jag för kräsen? Receptionisten tycktes nog vara på riktigt ursäktande, när jag visade bilderna från min mobil.

LeDiwan02.jpg

Hotellet var nog lovande när jag såg den utifrån. Ack.
 
Toppen