Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Jonas C

Medlem
Genomförde min ansökan till Thailand Pass i veckan. Blev godkänt på 8 timmar. Har nu bokat ett annat hotell än det som jag angav i ansökan. Behöver man ansöka om en ny Q.R-kod eller är det lugnt att resa in på den som jag redan har fått?
 

samet

Medlem
Genomförde min ansökan till Thailand Pass i veckan. Blev godkänt på 8 timmar. Har nu bokat ett annat hotell än det som jag angav i ansökan. Behöver man ansöka om en ny Q.R-kod eller är det lugnt att resa in på den som jag redan har fått?

Detta blir lite killgissning...

Lämpligast söker du nytt, då ditt hotell är kopplat till ditt TP. Byter du hotell kanske det blir strul.

Samtidigt, det har bara varit ett av tre för mig under våren att hotellet ens kollat mitt ThailandsPass. Så med den bakgrunden går det säkert.

Likt det mesta, det är såklart bäst att göra rätt. Även om det funkar att göra fel, så är det ju inte rätt.

Innebär ju heller ingen kostnad för dig, mer än de minuterna det tar att ansöka om ett nytt TP.
 

plover

Medlem
Funkade fint med 4 timmars habdläggning, lite meckigt när alladokument skall laddas upp i .jpg men annars enkel process.
 

Jonas C

Medlem
Om jag inte missminner mig så räcker det med två doser för att resa in till Thailand?

Har en resa om 13 dagar. Blir det några komplikationer ifall jag tar min tredje spruta innan avresan (dvs mindre än 14 dagar från senaste dosen), eller tror ni att det är lugnt? I värsta fall kan man visa upp vaccinationscertifikatet för dos 2.
 

plover

Medlem
se till att ha passkopia, spruta 2 och 3 samt försäkringsbevis fotade i jpg format, sedan laddar du upp rubbet på thai pass sajten och får en bekräftrlse på 1-2 dygn senare. Supersmidigt iaf i dessa Coronatider.
 
Toppen