Senaste nytt

Hjälp med ovanligt reseförslag

Hej,
Jag sitter med frugan och försöker planera årets sommarsemester, men vi går totalt bet, behöver hjälp av er i forumet med speciella tips.

Vi har 300,000 eurobonuspoäng
1 voucher
fyra veckor semester V 29-32
En hel del cash

Vi har varit i ca 60 länder ( i alla kontinenter) ätit på guide michelin, besökt olika nöjesfält, åkt på kryssning, safari, paradisöar, hyrt hus, hyrt bil, etc.

Behöver hjälp med både land/speciella hotell, andra ovanliga upplevelser. Jag är medveten om att detta är I-landsproblem 3.0, men nu är det likväl ett problem :)

Vi gillar lyx, naturupplevelser och god mat.

PS: Har tre vaccindoser
 
Hittade inga biljetter till Buenos Aires i sommar tyvärr, annars hade det varit ett alternativ.
Tänker åka lämnar jag till forumet att föreslå :)

Vi har varit i alla länder i Europa (typ), kina, japan, kambojda, thailand, dubai, israel, maldiverna, mauritius, zanzibar, sydafrika, tanzania, swaziland, lesotho, mexico, brasilien, panama, costa rica, usa (new york, Hawaii) .
 
Hittade inga biljetter till Buenos Aires i sommar tyvärr, annars hade det varit ett alternativ.
Tänker åka lämnar jag till forumet att föreslå :)

Vi har varit i alla länder i Europa (typ), kina, japan, kambojda, thailand, dubai, israel, maldiverna, mauritius, zanzibar, sydafrika, tanzania, swaziland, lesotho, mexico, brasilien, panama, costa rica, usa (new york, Hawaii) .
Okej. När kollade du och vilka resvägar?

Använd formuläret och skriv lite mer vad ni söker om det måste finnas biljetter, annars kan vi nog inte hjälpa er.
 
Tanken var mer att försöka hitta spännande förslag på resor man gjort som man rekommenderar, sen får jag själv leta hoetl och flyg. Typ "vi bodde på en borg i södra slovakien i sju dagar, helt magiskt och vi hyrde bil och åkte runt" eller " fyra dagar på isländska landsbygden i en igloo var det coolaste vi gjort" typ mer så.
 
Tanken var mer att försöka hitta spännande förslag på resor man gjort som man rekommenderar, sen får jag själv leta hoetl och flyg. Typ "vi bodde på en borg i södra slovakien i sju dagar, helt magiskt och vi hyrde bil och åkte runt" eller " fyra dagar på isländska landsbygden i en igloo var det coolaste vi gjort" typ mer så.
Jo, men du svarade direkt med att du inte hittade biljetter och folk här brukar vara duktiga på att hjälpa till med just sånt

Tex här hittade jag med hjälp av AC två platser till Bogota söndag 17 juli. BOG är ju en *A-hub så det är bara att leta vidare vart i Central- och Sydamerika ni vill resa vidare med Avianca eller Copa.

090f9f833b8fa3e01d82c50e09ef208d.jpg


Dessutom finns massor med resetips på forumet redan.
 
Hittade inga biljetter till Buenos Aires i sommar tyvärr, annars hade det varit ett alternativ.
Tänker åka lämnar jag till forumet att föreslå :)

Vi har varit i alla länder i Europa (typ), kina, japan, kambojda, thailand, dubai, israel, maldiverna, mauritius, zanzibar, sydafrika, tanzania, swaziland, lesotho, mexico, brasilien, panama, costa rica, usa (new york, Hawaii) .

19 dagar på Seyshellerna, med ET business, 2 pax för 105,000eb + 2-4-1, under er semester. You are welcome :)

FF27EA82-F9C0-4E09-84ED-D1A1F2EDAC66.jpeg
 
Last edited:

Mr Planning

Medlem
Kika på Afrika, kommer själv åka dit i sommar, bästa tidpunkten för mycket just då.

Dessutom en relativ kort resa om man jämför med central/Sydamerika

Etihopian alt Turkish borde det finnas tillgång med till ex VFA , går att som mig få till ett stopp i Kairo på 22h på hemvägen och kika på någon känd historisk plats i stadens utkant...

Se upp för TK bara, då dom verkar flyga med narrowbody till skillnad från ET!

Victoria fallen under sommaren är högsäsong att besöka av vissa anledningar :)
Safari möjligheter i 4 olika länder utan att behöva åka långt, och en massa andra saker att göra.


Eller så satsar ni på en helt annan värld, och hyr bil och kör runt i vackra BC, Kanada :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen