Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade att boka och avboka korta sträckan IST-GOT(avgång 8 jan) för någon vecka sedan, den dök upp igen med en gång. Jag tror sannolikheten är rätt stor att dom kommer tillbaka(vill minnas att du åker i jul/nyår). MEN risken är lika stor att du inte kommer kunna lägga till ARN-IST på din befintliga bokning då den ligger som waitlisted. Anledningen till testet ovan var just att jag också har IST-DPS men fått nej flera gånger att lägga till korta benet av olika SAS-agenter.

Ajdå, har du fått till hela bokningen nu eller fortfarande nekad?
Har försökt kolla om det är lugnt att bli incheckad hela vägen gråta två PNR och hör lika många säga att det inte är några problem som säger att det är omöjligt via IST.
 

Filip

Medlem
Ajdå, har du fått till hela bokningen nu eller fortfarande nekad?
Har försökt kolla om det är lugnt att bli incheckad hela vägen gråta två PNR och hör lika många säga att det inte är några problem som säger att det är omöjligt via IST.

Tyvärr fortfarande nekad, jag har försökt alla tänkbara alternativ så som GOT-FRA-IST, GOT-BRU-IST osv. men allt nekas. Testar jag att boka dessa i ny bokning så fungerar det utmärkt.
 

agolic

Medlem
Flög CPT-MUC häromdagen med Lufthansa. Hela bokningen gjordes med 2-4-1 där ut var i Business men hem i Economy. På CPT betalade vi för en uppgradering till Premium Economy. Ser på biljetten att det står Airport upgrade M to E.

Kan jag erhålla poäng för min CPT-MUC uppgradering E (150%)? Eller är det fortfarande originalbokningen X som gäller utan poäng?
 

mha321

Medlem
Flög CPT-MUC häromdagen med Lufthansa. Hela bokningen gjordes med 2-4-1 där ut var i Business men hem i Economy. På CPT betalade vi för en uppgradering till Premium Economy. Ser på biljetten att det står Airport upgrade M to E.

Kan jag erhålla poäng för min CPT-MUC uppgradering E (150%)? Eller är det fortfarande originalbokningen X som gäller utan poäng?

Kan du? Om du had maximal flax. Kommer du? Troligen inte.

M to E refererar ju uppenbarligen till kabin klass. Eftetsom din bokning var i X. Hade det varit boknings klasser hade det stått C to E.

Sedan ska man aldrig säga aldrig. Det händer att man får det, normalt bara om de gör fel. Och då är det bäst att vara tyst och inte tipsa dem så de tar tillbaka det.

Räkna med att du inte får något.
 

agolic

Medlem
Kan du? Om du had maximal flax. Kommer du? Troligen inte.

M to E refererar ju uppenbarligen till kabin klass. Eftetsom din bokning var i X. Hade det varit boknings klasser hade det stått C to E.

Sedan ska man aldrig säga aldrig. Det händer att man får det, normalt bara om de gör fel. Och då är det bäst att vara tyst och inte tipsa dem så de tar tillbaka det.

Räkna med att du inte får något.

Rimligt, håller tummarna så får vi se. :)
 

palmen

Moderator
Bokade om idag och fick betala 300 kr i ombokningsavgift. Är det infört igen nu?
Ja, fick den infon förra veckan men då min bokning inte gick att göra online så slapp jag betala. Jag bokade typ det jag ville ha så fixade supporten till you connection som inte gick att välja online.
Mer och mer går tillbaka till det vanliga med avgifter för ändring mm.
 

Matore

Medlem
Ja, fick den infon förra veckan men då min bokning inte gick att göra online så slapp jag betala. Jag bokade typ det jag ville ha så fixade supporten till you connection som inte gick att välja online.
Mer och mer går tillbaka till det vanliga med avgifter för ändring mm.

Okej det här var ombokning till First och det går ju inte online heller. Så borde slippa då alltså?
 
Last edited by a moderator:

palmen

Moderator
Okej det här var ombokning till First och det går ju inte online heller. Så borde slippa då alltså?
Njae, du säger ombokning, det måste du fortsatt betala för. Alternativet är ju att avboka och göra ny bokning så behöver du ju inte betala för den men åker på nya 450 kronor avgift så det är sämre.
 
Hej!

Jag har försökt söka i forumet men hittar inte svaret. Med 2 for 1 SAS AMEX vad gäller för insamling av poäng. Är det 150k/300k under ett kalenderår eller 1 år från när man skaffade kortet?

Undrar även hur lång tid man har på sig att använda vouchern?

Tack för tålamod för en newbie.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen