Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Hachans

Medlem
Är i Rom sedan i fredags. Har än så länge inte behövt visa vaccinpass någonstans, vare sig på hotell eller restauranger/caféer. Men det kan förstås vara slump...

Det är nog ingen slump. Platserna du nämner är undantagna. Nedan utdrag ur reglerna som postades tre poster upp.

a) För att komma in på följande platser krävs varken Covidpass eller negativt test:
Hotell och andra boendeformer, inklusive deras restauranger.
Restauranger och barer utomhus.
Affärer, bank och postkontor.
Kyrkor
Museer och monument - förutom Vatikanmuseerna, se nedan
 

Osten

Medlem
Hej,
Ska tills Paris i maj, behövs denna? EU Digital Passenger Locator Form (dPLF)

s
en är det inga övriga krav för inresa så länge man är vaccinernad?
Jag har aldrig behövt vissa/fylla i den appen, har heller aldrig blivit kontrollerad. Gör cirka en vända till Paris varannan vecka...
Dock blev en kollega som flög till Paris ifrån land utanför Europa tvingad att fylla i den vid gate innan boarding.
 

GOTATH

Medlem
På KLM, i alla fall Stockholm-Amsterdam, är det numera bara rekommendation, ej ett krav, med munskydd.

Tror inte jag läst om detta i tråden tidigare :)
 

LarsCph

Medlem
Dejligt at ankomme til London fra Chicago med British Airways her til morgen hvor de annoncerer "please note that face masks are not required in the UK, this includes that you are no longer required to wear a face mask when deboarding the aircraft"...
 

Gru

Medlem
Är det någon som vet vad fullvaccinerad betyder i praktiken?
Exempelvis har två vaccinationssprutor och det gått mer än 270 dagar sedan spruta nummer 2.
Räknas det som fullvaccinerad när jag vill åka till USA.
 

Hachans

Medlem
Är det någon som vet vad fullvaccinerad betyder i praktiken?
Exempelvis har två vaccinationssprutor och det gått mer än 270 dagar sedan spruta nummer 2.
Räknas det som fullvaccinerad när jag vill åka till USA.

Definitionen varierar beroende på var du ska. Till USA räcker det.
 
  • Gilla
Reactions: Gru
Toppen