Senaste nytt

Planering av inofficiell Lounge-hopping LHR T3 lördag 23 april 2022

Ricci

Medlem
Hej Alla,

Vi är ett par BC-medlemmar här tänker köra en Lounge-hopping (OW) på LHR T3 lördagen den 23 april.

Inte alla lounger är öppna idag med vi tänkte oss testa oss fram.
Det bästa är förstås om man har ett avgående flyg från T3 för att få tillgång till terminalen och att du resor business eller är minst Sapphire i OW för att få tillgång till loungerna.

Jag vet att denna tråd är väldigt sent ute, men det finns anledningar till det :).

Kommer:
@Ricci
@GOTBound
@trekker

Kanske:
@CJR
 

intuition

Medlem
Hade varit kul och helt rätt dag för mig, men vet inte om jag kan få ihop det. Bokade precis igår en tur för att återkvalificera på Aegean, där LHR T3 är en viktig pitstop.
 

Ricci

Medlem
AY kör A350 från LHR T3....
upload_2022-4-4_20-57-8.png
 

GOTBound

Medlem
Vi får försöka få till ett körschema för vårt "hoppande".
Jag bor över i närheten av LHR och kanske siktar på att vara på T3 runt lunchtid.
Har inte kollat öppettider för loungerna och inte när långlinjerna lämnar T3.

Airport Lounges: oneworld Lounges & Airport Lounge Access | oneworld
Från och med idag har de öppet längre, oklart hur mycket längre, GF täcker dock sista flyget till Sverige/Finland oavsett.

EDIT: Jag övernattar också nära LHR så lunchtid är vad jag tänkt mig likaså.
 

Ricci

Medlem
Men visst kan man komma till T3 även om man har avgående flyg från T2?
Jag testade i helgen från GF T5 och komma till T3 utan säkerhetskontroll genom T5B som finns beskrivet på LHR-hemsida men fasande då det inte fanns en buss mellan dessa terminaler längre enligt personalen.
Alternativet, är att köra vanlig arrival transit i T5 och komma ut med vanliga bussen till T3.
Enligt @trekker finns det bra shopping på T3 :)
 
Toppen