Senaste nytt

Fråga: SAS Mastercard utgångsdatum

Brandten

Medlem
Känns väldigt fånigt att ställa frågan men.... mitt SAS MC går ut 04/22 och jag har fått ett nytt kort som ligger hemma medans jag nu är på resande fot.

Betyder 04/22 att det slutar fungera 2022-04-01 eller 2022-04-30? :)
 

Jensik

Medlem
Det kan funka längre än så. Jag har fortfarande kvar mitt gamla SAS MC som gick ut förra året på en streamingtjänst. Pengarna dras ändå från det gamla utgångna kortet ;)
upload_2022-3-31_13-7-8.png
 

Tomas E

Medlem
Känns väldigt fånigt att ställa frågan men.... mitt SAS MC går ut 04/22 och jag har fått ett nytt kort som ligger hemma medans jag nu är på resande fot.

Betyder 04/22 att det slutar fungera 2022-04-01 eller 2022-04-30? :)
Mitt EBMCP anger frasen "VALID THRU", och inte bara en månadssiffra utan närmare förklaring, och jag kan inte riktigt se hur denna fras på något sätt är otydlig. Det betyder "giltig till och med". Alla kreditkort utgivna i Sverige jag har sett anger hur länge är giltiga, med denna typ av fras, och inte när de går ut. För att vara ännu tydligare: korten går alltså att använda hela den månad som anges som den sista (såvida man inte råkar ut för något tidszons-fenomen sista giltighetsdagen).
 

Brandten

Medlem
Mitt EBMCP anger frasen "VALID THRU", och inte bara en månadssiffra utan närmare förklaring, och jag kan inte riktigt se hur denna fras på något sätt är otydlig. Det betyder "giltig till och med". Alla kreditkort utgivna i Sverige jag har sett anger hur länge är giltiga, med denna typ av fras, och inte när de går ut. För att vara ännu tydligare: korten går alltså att använda hela den månad som anges som den sista (såvida man inte råkar ut för något tidszons-fenomen sista giltighetsdagen).
Ah det har du ju rätt i. Aldrig reflekterat över just thru.
 

A87

Medlem
Det gäller hela månaden..

Gällande din streamingtjänst så kan det vara så att det skapats en token. När du har token så behöver du ej uppdatera dina kortuppgifter. Vanliga streamingtjänster som använder tokens är viaplay och netflix.
 
Toppen