Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MLG55

Medlem
Blir lite osäker när jag läser SAS FAQ om Eurobonus Corona. De talar om att man får omboka resan om man testar positivt för Corona inom 24h före avresa samt att man får tillbaka eller förlängning av 2-4-1 voucher om man avbokar resan i sent skede (mindre än 24h) Men jag hittar inget om vad som händer med poängen i händelse av avbokning pga covid-test inom 24h-gränsen? Eller missar jag något?

Reser ju till USA snart och flyger ut går 13:15 och vi testar oss 16:00 dagen innan. Finns ju en liten risk att det går åt skogen…
Hade liknande tankar som dig, så vi bokade så att vi hade testresultat innan din tid 13:15 ifall vi var tvungna att boka av….Det var inga problem vid incheckningen om det. Knappt så de tittade ens :rolleyes:
 

Oscar1155

Medlem
Hej,

Ska resa snart till New york med sambon och det blir ToR för mig men enkel för sambon, hur bokar man det smidigast eller ska man köra en vanligt resa för det dvs pengar och inte poäng? Kan man boka ToR för båda och avboka hemresa sen? Enkel verkar dyrt :O
 

palmen

Moderator
Hej,

Ska resa snart till New york med sambon och det blir ToR för mig men enkel för sambon, hur bokar man det smidigast eller ska man köra en vanligt resa för det dvs pengar och inte poäng? Kan man boka ToR för båda och avboka hemresa sen? Enkel verkar dyrt :O
Enkelbiljett till USA är ofta svindyrt. Brukar vara billigare köpa tor och sen inte åka på flighten hem. Bokar man av hemresan så prissätter de om biljetten så det tjänar man inget på.
Enkelresor brykar vara väldigt fördelaktigt att boka för poäng rent generellt.
 

Oscar1155

Medlem
Enkelbiljett till USA är ofta svindyrt. Brukar vara billigare köpa tor och sen inte åka på flighten hem. Bokar man av hemresan så prissätter de om biljetten så det tjänar man inget på.
Enkelresor brykar vara väldigt fördelaktigt att boka för poäng rent generellt.
Kanon tack för snabbt svar. Lutar åt en ToR men att inte använda hemresan då.
 

Fredde18

Medlem
Hade liknande tankar som dig, så vi bokade så att vi hade testresultat innan din tid 13:15 ifall vi var tvungna att boka av….Det var inga problem vid incheckningen om det. Knappt så de tittade ens :rolleyes:
Ja, om det handlar om att vi gamblar med, för oss 4, 260k surt införtjänade poäng så får vi sno lite tid från skola och jobb för frun och barnen för att få testet gjort i tid innan 24h.
 

Gus

Medlem
Jag vill resa med SAS business i höst till USA för två personer från Arlanda. Det finns en del platser på flygen från Köpenhamn, tex till Washington. Problemet är att det verkar inte finnas några bonusplatser på just sträckan Arlanda-Köpenhamn under hösten. Någon som vet vad detta fenomen beror på och släpper de platser närmare inpå? På vardagar verkar det inte vara några problem med platstillgången.
 

Davvelavve

Medlem
Ja, om det handlar om att vi gamblar med, för oss 4, 260k surt införtjänade poäng så får vi sno lite tid från skola och jobb för frun och barnen för att få testet gjort i tid innan 24h.
Fast testet behöver inte vara max 24 timmar gammalt, man kan ta testet när man vill dagen innan. Rimligtvis innan 24h så man hinner boka av i värsta fall.
 
Fast testet behöver inte vara max 24 timmar gammalt, man kan ta testet när man vill dagen innan. Rimligtvis innan 24h så man hinner boka av i värsta fall.

Blir svårt för en annan. Åker till New York om två veckor och första flyget går vid 06:20 från Köpenhamn.... Har ju inget annat val än att ta testet på dagen innan.
 

Fredde18

Medlem
Fast testet behöver inte vara max 24 timmar gammalt, man kan ta testet när man vill dagen innan. Rimligtvis innan 24h så man hinner boka av i värsta fall.
Nej, den icke existerande 24h regeln för testet har jag koll på, men grundfrågan gällde vad som händer med poäng om man tvingas boka av award mindre än 24h innan, pga positivt gestaltar.
Voucher kan man få tillbaka eller förlängd enligt reglerna, men jag hittade inget om poäng i SAS FAQ.
 

Davvelavve

Medlem
Nej, den icke existerande 24h regeln för testet har jag koll på, men grundfrågan gällde vad som händer med poäng om man tvingas boka av award mindre än 24h innan, pga positivt gestaltar.
Voucher kan man få tillbaka eller förlängd enligt reglerna, men jag hittade inget om poäng i SAS FAQ.
Kan jag boka om min SAS bonusresa om jag har testats positivt för covid-19 inom 24 timmar före avgången? | SAS


Om du har testats positivt för covid-19 inom 24 timmar före den planerade avgången kan du boka om din SAS bonusresa. Detta gäller för samtliga namngivna personer i bokningen.

Kontakta SAS Customer Service för att diskutera ombokningsalternativ.

Obs! Ditt testresultat för covid-19 får inte vara äldre än fyra dagar.
 
Toppen