Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

henrik l

Medlem
Fick just mitt Thai-pass godkänt. Någon som vet hur noggranna dom är med "Arrival day", d v s om man kommer några dagar senare, eller om man får söka om allt? Finns en osäkerhet när passet kommer.
 
Fick just mitt Thai-pass godkänt. Någon som vet hur noggranna dom är med "Arrival day", d v s om man kommer några dagar senare, eller om man får söka om allt? Finns en osäkerhet när passet kommer.
72 timmar senare är ok har jag för mig att det sagts förut iaf.
Tidigare än angivet har jag för mig ej var okej
 

flonken

Medlem
Mitt covidpass har utgångsdatum mitt i min kommande resa till Thailand nu i maj.
Frågan är om jag behöver ta min tredje dos innan, eller om det går bra att giltighetstiden går ut efter min inresa i landet?
 

ante_77

Medlem
Mitt covidpass har utgångsdatum mitt i min kommande resa till Thailand nu i maj.
Frågan är om jag behöver ta min tredje dos innan, eller om det går bra att giltighetstiden går ut efter min inresa i landet?

Är det inte bara att ladda ner ett nytt covidbevis så får man automatiskt 6mån eller ett år?
 

flonken

Medlem
Är det inte bara att ladda ner ett nytt covidbevis så får man automatiskt 6mån eller ett år?
Det var så enkelt. Tack.
Men då är mina 2 doser giltigt i all oändlighet eller?
Läste att EU-beviset var giltigt 270 dagar efter dos 2.

Bevis på vaccination för att resa • E-hälsomyndigheten

Behöver jag ta en påfyllnadsdos för att kunna resa?
När du har vaccinerat dig mot covid-19 med två doser är din vaccination giltig i 270 dagar. Skälet är att vaccinets verkan minskar med tiden och därför krävs det en påfyllnadsdos. Barn och unga under 18 år omfattas inte av 270-dagars regeln. Det har EU bestämt.

När du har tagit din påfyllnadsdos behöver du förnya ditt vaccinationsbevis om du vill använda det vid resor. Gå in på www.covidbevis.se
 
Toppen