Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

GOTBound

Medlem
Håller de på med omläggningar eller är det något annat på gång (Apolloavtalet)? Väldigt konstiga tidtabeller för tillfället och inte fått några mail eller poäng tillbaka om inställd flygning till Malta i juni som inte längre finns (inte ens 737). Enligt nuvarande schema skall de själva flyga till Malta endast två ggr per vecka (Air Baltic) i juli och två avgångar totalt i juni(!).
Jag bokade av sommarens Malta senester med SAS och bokade Lufthansa istället då mina bokade avgångar låg kvar i bokningen som A32x men inte fanns kvar tidtabellen.

Då jag inte litar fullt ut på SAS tog jag det säkra före det osäkra och bokade av SAS då det hade varit trist med avbokning från SAS sida för nära inpå då alternativen är färre och dyrare.
 

Mr Basic

Medlem
Jag bokade av sommarens Malta senester med SAS och bokade Lufthansa istället då mina bokade avgångar låg kvar i bokningen som A32x men inte fanns kvar tidtabellen.

Då jag inte litar fullt ut på SAS tog jag det säkra före det osäkra och bokade av SAS då det hade varit trist med avbokning från SAS sida för nära inpå då alternativen är färre och dyrare.
Well played! Tyvärr blir detta konsekvensen för SAS, kunderna väljer andra bolag.
 

Maja

Medlem
Och jag har blivit ombokad för vår resa GOT-CPH-LHR i början på juni och sitter just nu och funderar på vad som är bäst odds GOT-ARN eller GOT-CPH gällande anslutningen? GOT är inte den bästa flygplatsen att starta ifrån som tidigare SAS-trogen resenär.

Lutar åt att försöka få ändrat till GOT-ARN-LHR på utresan då tiderna passar oss bättre.
 

varva77

Medlem
Well played! Tyvärr blir detta konsekvensen för SAS, kunderna väljer andra bolag.
Ja, får undersöka vad som finns och fundera närmaste dagarna. Sjukt irriterande. Hade 4 platser PLUS (MC premium) på poäng och redan fixat hotell. Totalt 90000 poäng eftersom två barn. Trodde aldrig att en sån här resa skulle ligga i farozonen med tanke på att det är under någorlunda högsäsong. Börjar konspiratoriskt undra om de inte på något sätt förbereder för ”FORWARD”…
 
Last edited:
Insåg idag att resan ARN-LPA i slutet på maj aldrig kommer att genomföras nu när SAS inte har några flighter där längre efter 14 maj. Ringde kundtjänst och de kunde naturligtvis inte göra något förrän flighterna har blivit inställda. Hjälpte inte att de inte längre är tillgängliga för bokning. Sa att detta beteende är bedrägligt och helt oacceptabelt. Det de gör nu är att de förstör sina resenärers semesterplaner och de drabbade lär aldrig återvända till SAS. Man kan ju jämföra med att de hyr ut rum till hotell som inte finns och frågan är om det ens är lagligt? Ska undersöka om detta går att polisanmäla och i vilket fall ska jag tipsa Aftonbladet, även om denna tråd.
 

palmen

Moderator
Insåg idag att resan ARN-LPA i slutet på maj aldrig kommer att genomföras nu när SAS inte har några flighter där längre efter 14 maj. Ringde kundtjänst och de kunde naturligtvis inte göra något förrän flighterna har blivit inställda. Hjälpte inte att de inte längre är tillgängliga för bokning. Sa att detta beteende är bedrägligt och helt oacceptabelt. Det de gör nu är att de förstör sina resenärers semesterplaner och de drabbade lär aldrig återvända till SAS. Man kan ju jämföra med att de hyr ut rum till hotell som inte finns och frågan är om det ens är lagligt? Ska undersöka om detta går att polisanmäla och i vilket fall ska jag tipsa Aftonbladet, även om denna tråd.
Dra inte in BC i eventuella polisanmälningar eller tips till Aftonbladet!

Att prata med kundtjänst om detta är lönlöst, de är helt bakbundna i vad de får göra.
 
Dra inte in BC i eventuella polisanmälningar eller tips till Aftonbladet!

Att prata med kundtjänst om detta är lönlöst, de är helt bakbundna i vad de får göra.
Ska inte dra in BC i en polisanmälan, men varför inte tipsa Aftonbladet? Vad är det för hemligt med detta forum? Det är ju ändå helt öppet.
 

palmen

Moderator
Ska inte dra in BC i en polisanmälan, men varför inte tipsa Aftonbladet? Vad är det för hemligt med detta forum? Det är ju ändå helt öppet.
Finns många anledningar. Men vill du tex att Aftonbladet ska börja granska allt som står skrivet här? Folk får väl gå till pressen om de vill, men då gör man det själv, och drar inte med sig andra. Om du vill bevisa din poäng kan du ju bara visa alla 737-700 flighter och sen vad som händer med dessa.
 
Toppen