Senaste nytt

Lounger som åter öppnat efter Covid

RimaZ

Medlem
Jag har inte sett något om att den skulle ha stängt, men har inte haft vägarna förbi LIS sedan slutet av oktober. Portugal lättade på sina inreserestriktioner tidigare i februari så det borde vara rätt gott om resande.
Om du syftar på texten "Access to some lounges will be barred - Due to the COVID-19 pandemic, some lounges are closed indefinitely" på den här sidan så står den under sidhuvudet med "Fly with TAP and enjoy access to more than 60 airport lounges located in different parts of the world". Så jag tolkar det bara som en allmän friskrivning för stängda Star Alliance- och tredjepartslounger på diverse destinationer TAP flyger till.

Den står även som öppen på Star Alliance Lounge finder, men där har jag hittat exempel på dålig uppdatering, t.ex. står det fel på flera lounger på LHR.
Då håller vi tummarna även om jag har en tidig flight hem (07.40). Återkopplar i tråden nästa fredag :)
 

Homer

Medlem
Öppettiderna är dock ganska begränsade
Visa bifogad bild 125898



Även Air Canada's lounge är öppen med begränsade öppettider
Visa bifogad bild 125899


United har utökat öppethållandet, Air Canada oförändrat enligt föregående.

United.jpg




På dörren till Singpore airlines lounge står det såhär, observera OR
jag såg ingen info om öppettider, hade inte tid att undersöka närmare

Silverkris.jpg
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Det var folk i SAS Bussines del nu på eftermiddagen på CPH. Har inte sett det på något år...
Dock vet tror jag bara att de öppnat den pga mycket folk på andra våningen.
 

pswe

Medlem
Hur är det nu med SAS-loungerna på Arlanda terminal 5? Är de fortfarande ihopslagna?
Åtminstone igår eftermiddag var de fortfarande sammanslagna.
Känns för övrigt som det är klart mer folk på Arlanda senaste veckan. Eftermiddagsflighten till Malmö igår var helt full. Av samtalen att döma så har i alla fall inrikeskonferenser i Stockholm kommit igång igen. Kul!
 

hco

Medlem
Inga tecken på att cafe-loungen på TRD någonsin ska öppna(?)

"Current Corona situation"

20220319_143807.jpg


20220319_143658.jpg
 
Toppen