Senaste nytt

Nya Lufthansa First Class i bilder

Roger J

Medlem
Och skulle man ha oturen att få gamla F på B744 så blockar de innerstolarna, man får allltså två gamla F-stolar varav en kan bäddas till säng under hela resan. Det är numer endast 8 passagerare på övervåningen även med gamla F.
 

jumbooze

Medlem
Tack för era svar boys..

Men jag har läst på många ställen att det är typ omöjligt att få tag i biljetter i first med Eurobonus poäng på A380. Har det släppt något nu när de har fler maskiner? Och hur är det på 747-8?

Jag och en polare vill köra en resa till lax, åka lördag den 15 typ och hem tisdag 19 dec. Dit och shoppa en dag eller två sen hem igen, mest för att få uppleva first class och att få shoppa lite.

Och har ni någon koll på skatter för en sådan resa med Lufthansa?

Skatter för bonusresor hittar du här:
http://www.businessclass.se/ovriga-flygbolag/1198-posta-lyckad-bokning-bonusresor-haer.html

Det går boka LH F på A380, men det gäller som alltid att pricka in det öppna bokningsfönstret med 14 dagar...
 

Jonas C

Medlem
Tack för era svar boys..


Jag och en polare vill köra en resa till lax, åka lördag den 15 typ och hem tisdag 19 dec. Dit och shoppa en dag eller två sen hem igen, mest för att få uppleva first class och att få shoppa lite.

Om jag har förstått det rätt så är LAX en ganska svår destination att hitta bonusplatser på. Om inte dessa släpps 14 dagar i förväg också.
 

jurgenb

Medlem
Nya F är som natt och dag versus gamla F.. sen finns det ju lite kombinationer av nya F med el utan FlyNet samt 747 med separat säng eller 34x med "kabin-känsla" (den sistnämnda har jag själv åkt i MUC-SFO och det var verkligen en upplevelse av många orsaker)
 

Gus

Medlem
Enda chansen för mig att prova Lufthansa First är nog att åka till från FRA till mellanöstern (Muscat helst) eftersom det bara kostar 40 000 United poäng per person enkel väg. Mellanöstern är väl den kortaste resan man kan göra med Lufthansa i F? Betyder det då att Mellanöstern sist av alla kommer att få de nya sätena? Tror ni att de kommer att ha de nya sätena i december 2013? :confused: Sträckan trafikeras av Airbus A330-300.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Enda chansen för mig att prova Lufthansa First är nog att åka till från FRA till mellanöstern (Muscat helst) eftersom det bara kostar 40 000 United poäng per person enkel väg. Mellanöstern är väl den kortaste resan man kan göra med Lufthansa i F? Betyder det då att Mellanöstern sist av alla kommer att få de nya sätena? Tror ni att de kommer att ha de nya sätena i december 2013? :confused: Sträckan trafikeras av Airbus A330-300.

Med tanke på konkurrensen från gulfbolagen så skulle jag snarare påstå att chansen är störst att få nya F till Mellanöstern.
 

Senator

Moderator
I dagsläget har inga A330-300 som är baserade i FRA nya F. Dock har alla A330-300 baserade i MUC nya F. Så mitt tips är att flyga från MUC om kombinationen A330-300 och nya F är viktigt för någon.

Från FRA finns:
10 x A380 (ny F på alla)
17 x B744 (ny F av 22)
6 x B748i (ny F på alla)

Utöver att det inte finns någon ny F på A330-300, så finns det hellre inte ny F på A340-300/600 baserade i FRA.
 

Skyraider

Medlem
Flög nya F (A380 och 346) till Tokyo och Shanghai nyligen. Det nya sätet kan verkligen rekomenderas, helt klart det bekvämaste jag åkt med. halvfullt i F båda gångerna så vi fick två säten var (ett för att sitta i och ett för att sova).
 

Gus

Medlem
LH F.JPG

Någon som kan förklara detta? Lufthansa ® - Lufthansa First Class Product På denna sidan kan man kolla om kabinen har nya F eller inte. Provar man med några random datum i juli så finns nya kabinen på ca hälften av datumen. FRA-MCT trafikeras av A333 och ska således inte ha nya F.
 
Toppen