Senaste nytt

75min tillräckligt för byte på Heathrow terminal 5 med BA -> BA?

riche

Medlem
Rubriken säger det mesta, har ett byte på LHR på lördag med 75 min mellan flygen. Kommer in från ARN och skall vidare till EWR, båda flighterna är med BA och som jag fattat det både ankommer och avgår flygen från T5. Kommer detta bli stressigt? :) De är bokade på samma biljett så jag antar att BA har skyldighet att boka om oss på ett annat flyg om vi missar bytet?
 

Concorde

Founding Member
Inga problem, du kanske inte hinner med mer än ett glas bubbel i loungen ;) Skulle det mot förmodan gå fel, t.ex. försening från ARN finns det 8 JFK flighter samt 3 EWR flighter om dagen med BA bara från T5. Lägg till American Airlines (OW Partner) så har du 7 till från T3 tror jag. BA tar hand om er, det är dom skyldiga att göra.
 
Last edited:

jth

Medlem
De gånger jag passerat genom T5 tycker jag det gått smidigt. Trots att det är en del krångel när man kommer in i transitterminalen, med först en "dokumentkontroll", varpå man måste gå sicksack genom deras utställning med olika typer av otillåtna burkar och flaskor och samtidigt nagelfaras av något slags handbagagepolis, för att sedan behöva ta sig uppför en rulltrappa till säkerhetskontrollen. Den går oftast snabbt dock, de kör ju 10-12 parallella linjer.
Sedan bör man ha lite koll på om ens avgående flyg går från någon av satelliterna (T5B/T5C), eftersom tåget tar en 10-15 minuter extra.
 

EricT

Medlem
Jag skulle säga att tåget aldrig tagit mer än 5 min. De går ju hela tiden utan väntetid och körtiden är max 1 min.
 

henrik l

Medlem
Jag skulle säga att tåget aldrig tagit mer än 5 min. De går ju hela tiden utan väntetid och körtiden är max 1 min.

Håller med. Tidsangivelserna i T 5verkar bygga på att man släpar benen efter sig och stannar och tittar i varje skyltfönster. Även om man tar tåget till T5B/T5C, går max halva tiden åt jämfört med vad som står på skyltarna.
 

Bamsefar

Medlem
Tiden som är angiven är troligen för den som kanske har något handikapp och inte kan gå så snabbt. Det inkluderar inte bara själva tågtiden, utan även all gångtid, rulltrappor (ta hissen, den går mycket fortare!) och liknande. Dvs säg att du är i loungen och skall till en av T5Cs gater, då kan det nog gå åt 20 minuter om du har lite svårt att röra på dig och så vidare.... Tåget (när det väl går *gäller bara mig*) är inget problem.
 
Toppen